عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران؛
آیت الله نجفی گفت: حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) اولین کسانی بودند که در سوگ شهادت جانگداز ابا عبدالله (ع) عزاداری نمودند و حتی انبیا و اولیای پیش از آنان نیز عزادار حضرت سیدالشهدا(ع) بودند.
عقیق: آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی از فقها و نویسندگان تهران و عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی ضمن بیان روایت «انّ للحسین فى قلوب المؤمنین محبّةً مکنونةً»، گفت: محبت امام حسین (ع) همیشه در طول تاریخ در دل های مومنان وجود داشته است.

وی ادامه داد: این عشق در طول تاریخ به اشکال مختلف در عزاداری های شیعیان و حتی غیر شیعیان ظهور و بروز یافته به طوری که به یک فرهنگ تبدیل شده است. عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه در سیره و سنت حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت (ع) عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به وفور مشاهده می شود.

وی افزود: آنچه لازم به تذکر است اینکه همه ما موظف هستیم ضوابط شرعی و دینی را بر انجام عزاداری ها رعایت نماییم تا مبادا عمل ما موجب وهن تشیع شود. نماینده مقام معظم رهبری در شرق تهران با تاکید بر اینکه باید قداست عزاداری حفظ شود، تاکید کرد: همچنان که امام خمینی (ره) فرموده اند هر چه داریم از امام حسین (ع)، محرم و صفر است.

وی ادامه داد: ذاکران و مسئولان هیئات باید از اقداماتی که موجب انحراف عزاداران می شود، پرهیز کنند. آیت الله نجفی با تاکید بر اینکه باید از هرگونه مسایل جانبی پرهیز شود، اظهار داشت: سعادت دنیا و آخرت در گروی عزاداری برای امام حسین (ع) تضمین می شود.

وی در پایان گفت: آن کسانی که امام حسین (ع) را شهید کردند تا پایان جهان مورد لعن اهل بیت (ع) قرار دارند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین