عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
جانشين رييس سازمان بسيج مستضفعين با اعلام آمادگي اين سازمان براي خدمات رساني به زوار اربعين حسيني گفت: مرزهاي مهران، شلمچه و چذابه براي تردد زوار اربعين حسيني مهيا شده است.
عقیق: سردار سرتيپ پاسدار «علي فضلي» شنبه در نشست هماهنگي افتتاح قرارگاه اربعين حسيني در مرز شلمچه، در سالن اجتماعات فرمانداري خرمشهر افزود: استفاده از ظرفيت‌هاي راهيان نور در مرزهاي مهران، چذابه و شلمچه ضروري است.
وي با اشاره به وجود يكهزار و ۶۰۸ كيلومتر مرز درگير دفاع مقدس اظهار كرد: سه گذرگاه مرزي شلمچه، چذابه و مهران براي عزيمت زوار اربعين حسيني مهيا شده، و همزمان ديگر مرز‌ها اين ظرفيت‌ها را پشتيباني مي‌كنند.
جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين مشكلات پيش روي زوار را با آسيب‌شناسي مشكلات پارسال قابل حل دانست و افزود: سازمان حج و زيارت با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي، نيروهاي نظامي و انتظامي، وزارت اطلاعات، مرزباني، هلال احمر و ساير بخش‌هاي بسيج و سپاه مي‌توانند برنامه ريزي بهتري براي اعزام زوار اربعين حسيني به كشور عراق داشته باشد.
معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت نيز در اين نشست گفت: پارسال به دليل مشكلات موجود در عراق كمتر كسي مسووليت ساماندهي زايران عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني را بر عهده مي‌گرفت.
«ناصر خدرنژاد» افزود: در سال‌هاي گذشته به دليل جمعيت بالاي زايران ايراني، مرز‌ها براي تردد زوار ۱۲ روز زود‌تر از اربعين باز و گروه‌هايي براي دادن رواديد به زوار، در مرز‌ها مستقر مي‌شدند.
وي حضور زوار بدون داشتن رواديد در مرز‌ها را از مشكلات سال‌هاي گذشته خواند و اظهار كرد: امسال به افرادي كه رواديد ندارند اجازه سفر به عراق داده نمي‌شود.
خدرنژاد، رايزني سازمان حج و زيارت با طرف عراقي براي تسهيل سفر زوار به كشور عراق را در ايام اربعين و پس از آن يادآور شد و افزود: براي خدمات رساني به زوار به راه اندازي ايستگاه‌هاي صلواتي بويژه در اردوگاه شهيد باكري نياز است.


منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین