عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
دبیر جشنواره ملکوت؛
جشنواره ملی ملکوت که امسال با محوریت کتاب «قرآن در قرآن» اثر ارزشمند علامه جوادی آملی برگزار می‌شود طی 38 روز 73 هزار ثبت‌نام داشته است.
عقیق:«مصطفی امرایی» دبیر دومین جشنواره طرح ملی ملکوت با اشاره به روند برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: با توجه به نیاز حوزه مطالعاتی در تقابل با تهاجم فرهنگی و بنیان‌های نوظهور فکری جشنواره ملی «ملکوت» با رویکرد توجه به سیر مطالعاتی آیت‌الله «جوادی‌آملی» از سال گذشته با محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قرآن» به همت بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء و همکاری جهاد دانشگاهی آغاز به کار کرد.

همکاری 6 نهاد برای برگزاری جشنواره ملی «ملکوت»

وی با بیان اینکه دومین دوره این جشنواره با محوریت کتاب «قرآن در قرآن» اثر آیت‌الله «جوادی‌آملی» از مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد، ادامه داد: در ابتدای این طرح در کنار بنیاد علوم وحیانی اسراء، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز وارد کار شدند اما پس از گذشت چند هفته از آغاز جشنواره «ملکوت» با توجه به نیاز موجود وزارت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما نیز برای اجرای بهتر این طرح ملی اعلام آمادگی کردند.

امرایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره ورود رسانه به مباحث دینی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که رسانه ملی باید به عنوان یکی از متولیان فرهنگ عمومی طرح‌های روحانیون و علما را پیگیری کند؛ این موضوع در مهندسی فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته است بر همین اساس صدا و سیما برای تحقق مطالبات رهبری با این طرح همراه شد.

وی درباره دلایل ورود وزارت کشور برای همکاری با طرح ملی «ملکوت» نیز افزود: استاندارهای وزارت کشور به عنوان رؤسای دبیرخانه فرهنگ عمومی هستند و ادارات کل ارشاد اسلامی نیز بر اساس مصوبات شورا فعالیت می‌کنند بر همین اساس برای هماهنگی بیشتر در راستای توسعه فرهنگ دینی، وزارت کشور نیز وارد میدان شد تا به نوعی همگام با سایر نهادها در اجرای طرح ملی «ملکوت» همکاری کند.

ثبت‌نام بیش از 73 هزار نفر پس از گذشت 38 روز از آغاز جشنواره

امرایی درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره، ادامه داد: پس از گذشت 38 روز از آغاز رسمی این جشنواره بیش از 73 هزار و 500 نفر آمادگی خود برای شرکت در این جشنواره را اعلام کردند.

دبیر جشنواره ملی «ملکوت» با اشاره به اینکه این جشنواره دو پنج محور اصلی برگزار می‌شود، گفت: حقیقت قرآن، جاودانگی قرآن، جامعیت قرآن، عقل در قرآن و فرهنگ در قرآن محورهای پژوهشی دومین جشنواره ملی «ملکوت» هستند که بر اساس این محورها 28 موضوع نیز در نظر گرفته شده است که افراد در سه سطح نخبگان، دانشجویان و عموم مردم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین