عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
رژيم صهيونيستي قصد دارد ايست بازرسي‌هاي هوشمند در ورودي‌هاي مسجد الاقصي احداث كند تا نمازگزاران فلسطيني را با استفاده از سيستم‌هاي الكترونيكي تفتيش كند، اما اداره اوقاف اسلامي قدس با اين تصميم مخالفت كرده است.
عقیق:شيخ عزام خطيب، مدير كل اوقاف قدس در گفتگو با پايگاه خبري «عربي الجديد» خاطرنشان كرد كه اين طرح در گذشته نيز مطرح شده بود كه اداره اوقاف قدس در آن زمان با اين طرح مخالفت كرد و امروز نيز اجازه احداث چنين دروازه‌هايي را در ورودي‌هاي مسجد الاقصي نخواهد داد؛ چراكه احداث آن تبعات و پيامدهاي متعددي بر روي امنيت و آرامش قدس و سراسر منطقه به همراه خواهد داشت.
خطيب تصريح كرد كه رژيم صهيونيستي مدعي است كه به منظور تامين امنيت اين دروازه‌ها را احداث مي‌كند، اما امنيت را مي‌توان در خارج از مسجد الاقصي و در فاصله دورتري از ورودي‌هاي آن ايجاد كرد.
از سوي ديگر، شهرك‌نشينان تندروي يهودي طي روزهاي گذشته بروشورهايي را به زبان عربي در محله‌هاي مختلف بخش قديمي قدس توزيع كرده و از اهالي قدس و نمازگزاران مسلمان خواسته بودند كه اعتراضات خود عليه يهوديان را متوقف كنند؛ چراكه (به ادعاي آن‌ها) «خداوند سرزمين مقدس (قدس) را به يهوديان اختصاص داده است و ديگران هيچ حقي در آن ندارند.»
يهوديان افراطي همچنين هشدارهاي بي‌شرمانه‌اي را عليه مسلمانان مطرح كرده و آن‌ها را به عدم اجراي احكام قرآن درباره حق يهوديان در قدس متهم كرده‌اند!
گفتني است كه رژيم صهيونيستي و شهرك‌نشينان صهيونيست طي هفته‌هاي گذشته حملات متعددي را به مسجد الاقصي انجام داده‌اند كه اين مساله اعتراض گسترده فلسطينيان و تظاهرات‌هاي خشم آن‌ها را به دنبال داشته است و تاكنون در نتيجه درگيري‌هايي كه به دنبال حمله نظاميان صهيونيست به شركت كنندگان در اين تظاهرات‌ها روي داده است، ده‌ها فلسطيني زخمي و يا بازداشت شده‌اند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین