عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
رئیس شورای عالی حوزه تهران
حجت الاسلام و المسلمین رشاد گفت: اين سؤال مطرح است كه زن برتر است يا مرد؟ چون اين پرسش غلط است لذا پاسخ هم غلط خواهد بود؛ مقايسه زن و مرد غلط است زيرا آنها دو عنصر مكمل هم هستند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صادقی رشاد رئیس شورای عالی حوزه تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع)  در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران گفت: اين سؤال مطرح است كه زن برتر است يا مرد؟ چون اين پرسش غلط است لذا پاسخ هم غلط خواهد بود؛ مقايسه زن و مرد غلط است زيرا آنها دو عنصر مكمل هم هستند.

وی ادامه داد: آنها با هم انسانيت را تكميل مي كنند، آنها هر كدام نقشي را بر عهده دارند چون آنها هر كدام حقيقتي را مطرح مي كنند لذا مقايسه آنها صحيح نيست.

رئیس شورای عالی حوزه تهران با بیان اینکه وقتی در فرهنگ وحياني به مقايسه مراجعه مي شود نقش های مختلف زن و مرد مشاهده می شود خاطرنشان کرد: مرد، نقش راهبري و مديريت و زن، نقش مربي گري و تربيت دارد؛ در واقع مرد، نقش رهبري دارد و جامعه را رهبري مي كند لذا عنصر مديريت و رهبري مطرح است؛ و زن، نقش مربي هم در جامعه و هم در خانه دارد.

وی ادامه داد: جامعه از تركيب حقيقي برخوردار نيست ولي تركيب خانواده به سمت حقيقي بودن مايل است؛ خانواده يك شركت و  تركيب قرارداد نيست.

تولیت حوزه علمیه امام رضا (ع) افزود: بين فرزندان، مادر و پدر رابطه ي حقيقي و شبه وجودي برقرار است لذا نمي شود تركيب خانواده را به اعتباري بودن تنزل داد.

این استاد حوزه در همین ارتباط گفت: در كنار هر راهبر آسماني يك يا چند زن حضور دارند در عين آنكه آن مرد عهده دار جامعه است زن ها نقش حامي و پشتوانه را دارند؛ هرچند كه در آيه اي آمده است كه زن از جنس شما خلق شده و در تداوم آن مرحمت؛ حاكم است.

وی ادامه داد: زنان مايه آرامش و سكونند؛ آنها در خانواده چنين نقشي دارند و اين نقش در سطح جامعه هم اثر گذار است؛ در كنار حضرت ابراهيم دو چهره برجسته حضور دارند كه آنها حاميان روحي آن بزرگوار هستند و مادر و خواهر حضرت موسي هم همين نقش را داشتند و در كنار حضرت عيسي (ع) هم همينطور او را بدنيا مي آورد و ميپرورد و شايستگي مادري يك پيامبر را به شايستگي داشت و در كنار پيامبر اسلام هم همينطور اول كسي كه ايمان آورد يك زن بود.

حجت الاسلام رشاد گفت: حضرت خديجه (ع) اول شهيده يك زن بود؛ اول مهاجر؛ يك زن بود؛ حضرت فاطمه عليها سلام هم همينطور در كنار پيامبر چنان مادر نقش آفريني مي كند و در كنار حضرات معصوم عليهم السلام هم همينطور چهره هاي از زنان بودند كه آنان نقش حامی و ياور داشنتد.

وی در پایان تأکید کرد: نقش و راهبري زن، مربي گري است و در جامعه ي اسلامي ما مادران و بانوان نقش خطيري عهده دار بودند گويا اينكه مردان هم نقش آفرينان هايي هستند؛ مرد رهبر است اما زن رهبر پرور است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین