عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
محمدحسین رجبی‌دوانی ؛
پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام، گفت: طرز تفکر و کشتار کسانی که همفکر و هم مذهب گروه‌های افراطی و منحرف و جلاد نیستند در تاریخ اسلام وجود داشته است که خوارج اولین جریان در این زمینه هستند.
عقیق:محمد حسین رجبی دوانی پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام در پنجمین روز از نمایشگاه مطبوعات به مصلی تهران آمد و از غرفه خبرگزاری تسنیم بازدید کرد.

وی در این بازدید کوتاه در پاسخ به پرسش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مبنی براین که آیا وجود جریان‌های تکفیری و افراطی همچون داعش که به فجیع‌ترین جنایات علیه انسان‌های بیگناه دست می‌زنند در تاریخ اسلام مسبوق به سابقه است، گفت: من اطلاعاتی دقیقی از نحوه شکل‌گیری این جریان پلید و جنایتکار ندارم اما می‌توانم بگویم که سابقه این طرز تفکر و کشتار کسانی که همفکر و هم مذهب آنها نیستند در تاریخ اسلام وجود داشته است.

این استاد تاریخ اسلام، افزود: داعش در دشمنی با شیعه همانند جریان‌هایی است که در تاریخ اسلام وجود داشته‌اند و جنایاتشان نیز در تاریخ ثبت شده است و در اینکه داعش یک جریان منحرف، فاسد، جلاد، سفاک و آدمکش و بی‌پروا از خداست شکی نیست و جنایاتی که مرتکب می شوند بعضا مطابق با مسائلی که در ارتباط با همان جریان‌ها در روایات آمده است.

رجبی دوانی اظهار داشت: سابقه این طرز تفکر و کشتار کسانی که همفکر و هم مذهب این گروه‌های افراطی و منحرف و جلاد نیستند در تاریخ اسلام وجود داشته است از خوارج که اولین جریان در این زمینه هستند و دیگران را  تکفیر می‌کردند و به راحتی حکم به کشتار مخالفان فکری خود می‌دادند، گرفته تا جریان‌های اولیه سلفی که در بغداد شکل گرفت و به  محله‌های شیعه نشین کرخ بغداد و به عزاداران امام حسین(ع) حمله می‌کردند و آنها کشتار می‌کردند سابقه دیرینه دارد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین