عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
آیت‌الله نعیم‌آبادی:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: بیمار نشان دادن امام سجاد(ع) که قبل از انقلاب رواج داشت دید غلط و منحصر کردن ایشان به صحیفه سجادیه دید ناقصی است.
عقیق:آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در بندرعباس طی سخنانی در همایش سیدالعابدین امام سجاد(ع) با اشاره به موضوع تحریف در شخصیت امام سجاد(ع) و ضرورت تصحیح این چهره مبارک و نورانی از تحریف‌ها تصریح کرد: قبل از انقلاب خیلی‌ها ایشان را به عنوان امام بیمار و مریض در واقعه عاشورا و پس از آن معرفی می‌کردند و اکنون هم ایشان را بیشتر به عنوان امام دعا می‌دانند. باید گفت آن دید قبلی غلط و این دید فعلی ناقص است.

وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) بی‌تردید امام دعا و نیایش است و نیایشنامه‌ای مثل صحیفه سجادیه نداریم که به نقل پدر علامه مجلسی در مقطعی به برکت صحیفه بسیاری از مردم اصفهان مستجاب‌دعوه شدند و در هندوستان صحیفه کتاب درسی بود اما چرا ما رهایش کردیم و از آن بهره نبردیم. حتی کتاب مقدس زبور حضرت داود نیز در مقابل صحیفه هیچ است.

نماینده ولی فقیه در بندرعباس افزود: صحیفه سجادیه تنها دعا نیست بلکه حکمت دارد، علوم مختلف در آن موجود است، راهنمایی زیبا برای فهم قرآن است اما باید دید آیا امام فقط صحیفه است. باید گفت بعضی ترسیمی که از امام سجاد(ع) دارند این است که ایشان بعد از کربلا آرام بود و با گریه اعتراضش را نشان می‌دهد. من این را قبول ندارم امام می‌سوخت و از عمق جان اشک می‌ریخت. امام را دو بار دست بسته از مدینه به شام بردند و این نشان می‌دهد زین‌العابدین(ع) آرام نبود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تاکید بر اینکه باید طرح‌های فراوانی از زندگانی امام سجاد(ع) ببریم، گفت: در روایت است که امام سجاد(ع) برای رسیدن به مقام و منصب ذره‌ای و درهمی سوءاستفاده از انتساب و نزدیکی خود به رسول خدا استفاده نکرد. امیدواریم در کشور اسلامی‌مان نیز هیچ مدیری برای رسیدن به پست از انتساب خود به شخصی سوءاستفاده نکند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته امام سجاد(ع) کمک به فقرا و ایتام آن هم در خفا بود. حال ببینیم اگر ثروتمندان جامعه ما راه ایشان را ادامه بدهند دیگرج فقیری باقی می‌ماند؟ باید در سال اقتصاد و فرهنگ سیره آن حضرت را بررسی کنیم. اگر چنین باشیم دیگر همه چیزمان را از چین وارد نمی‌کنیم. باید الگوی ما زندگانی اهل‌بیت(ع) و سبک زندگی آنها باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین