عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
منطقه کربلا که امروز متأسفانه فقط نامی از آن مانده است قبلاً صحرایی به وسعت 40 هکتار بوده است که به نام کربلا مشهور بوده است...
عقیق:رایزن فرهنگی ایران در اندونزی در حاشیه حضور در اجتماع یکصد هزار نفری مردم شهر بنکولو واقع در  مرکز استان بنکولوی اندونزی به مناسبت برپایی آیین سنتی 300 ساله تابوت به منظور تعظیم شعایر حسینی، از روستای کربلا در این شهر نیز بازدید به عمل آورد.

منطقه کربلا که امروز متأسفانه فقط نامی از آن مانده است قبلاً صحرایی به وسعت 40 هکتار بوده است که به نام کربلا مشهور بوده است و با ورود اقشار مختلف و تصاحب زمین ها و ساخت منازل مسکونی، عملا 5 هکتار از آن صحرا برای نام کربلا و احیاناً مراسم سنتی عاشورا و تابوت، باقی مانده بود.



بر اثر مرور زمان و با تصاحب غیر قانونی مردم، خانه های مسکونی فراوانی  ساخته شده که دیگر امکان تخریب آن ساختمان ها، وجود ندارد.

در حال حاضر چند هزار متر زمینی که در آن مسجد و کنار آن قبرستان  و مقبره شیخ برهان الدین (شخصیت شیعه پنجابی و معروف به امام سِنگولو) وجود دارد به نام کربلا باقی مانده است.

اکنون همه ساله دعای ورود به محرم و مقتل خوانی در این مکان قرائت می شود.

امروزه دیگر روستای کربلا وجود ندارد بلکه خیابانی در قلب شهر به نام کربلا وجود دارد و خوشبختانه در ورودی این خیابان دروازه ای وجود دارد که نام مبارک ابا عبدالله الحسین (ع) و سلام بر آن وجود شریف، بر آن نقش بسته است.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین