عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
حسین اسرافیلی گفت: همان طور که وقتی وارد مرقد اهل بیت علیهم السلام می‌شوید، باید آداب و ترتیب را رعایت کنید، پاکیزه باشید و اذن دخول بخوانید، شعر گفتن برای اهل بیت هم آداب و ترتیب دارد.
عقیق:حسین اسرافیلی از شاعران کشورمان درباره نوآوری در شعر عاشورایی گفت: به نظر من عاشورا یک تابلوی وسیع و بزرگ است که زوایای نامکشوف فراوان دارد و به همین دلیل است که هر چه تاکنون در این سال‌ها شعر عاشورایی گفته شده و می‌شود، باز هم هنوز در اول راه است.

وی افزود: این تابلوی وسیع مجالی است برای تعمق در آن و بسته به اینکه از چه زاویه‌ای به آن نگاه کرد، می‌توان در آن باره شعر سرود. موضوع عاشورا جلوه‌های گوناگون دارد و هر کس به اندازه ظرفیت خود می‌تواند درک و بهره‌ای از ماجرا داشته باشد.

این شاعر پیشکسوت اظهار داشت: نوآوری در این گونه شعر بستگی به توانایی شاعران دارد که چه قدر از این جلوه‌ها بهره ببرند و از زاویه جدید به موضوع نگاه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر نکته مهمی که وجود دارد این است که نباید زنگاری در وجود شاعر باشد و آیینه هر چه که زلالتر باشد بهتر می‌تواند نور خورشید را انعکاس دهد آینه‌های زنگ زده نمی‌توانند نور خورشید را انعکاس دهند.

اسرافیلی اظهار داشت: نکته مهم‌ دیگر اینکه همان طور که وقتی وارد مرقد اهل بیت علیهم السلام می‌شوید باید آداب و ترتیب را رعایت کنید و پاکیزه باشید و اذن دخول بخوانید، شعر گفتن برای اهل بیت هم آداب و ترتیب دارد و نمی‌شود کسی در تمام عمرش شعر عاشقانه خیابانی بگوید بعد یک دفعه شعر عاشورایی بگوید.

این شاعر گفت: در این صورت شعر عاشورایی‌ این افراد هم هم از جنس همان شعرهای عاشقانه خیابانی، سطحی در می‌آید. فقط اسم امام حسین را توی شعر قرار داده‌اند که اگر اسم حذف شود مثل همان شعرهای دیگرشان است. یعنی آن پاکی ضمیر و شفافیت روح باعث گره خوردگی موضوع با جان مخاطب می‌شود و شعر را خواندنی و تاثیر گذار می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین