عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: آقا سیدعلی قاضی طباطبایی(ره) در عالم مکاشفات مشاهده کرد در عرش الهی امام حسین (ع) همه کاره هستند و در دستگاه امام حسین (ع) حضرت عباس (ع) همه کاره هستند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین شیخ کاظم صدیقی، تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) و امام جمعه موقت تهران در جمع عزاداران هیئت موج الحسین گفت: همه صفات خداوند قشنگ است که با آنها می توانیم غبار دل را بزداییم و در میان این صفات محبت جذابیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: خداوند متقین، سابقین و مجاهدین را دوست دارد. تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه محبت صفات الهی است، اظهار داشت: اگر ما کسانی را که خداوند دوست دارد دوست داشته باشیم دلمان آینه صفات الهی می شود.

وی افزود: محبت معجزه می کند به طوری که سؤال، ابهام، مقابله و مناظره را از انسان می گیرد همچنان که حضرت ابراهیم (ع) بدون هیچ سؤالی فرزندانش را ذبح نمودند. امام جمعه موقت تهران در همین ارتباط تصریح کرد: وقتی چاقو تعلل کرد و سر حضرت اسماعیل(ع) را نبرید حضرت ابراهیم(ع) ناراحت شد و گفت چرا تعلل می کنی و امر خدا را عمل نمی کنی؟

وی ادامه داد: در ماجرای عاشق و معشوق این معشوق است که عاشق را به سمت خود می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در همین ارتباط خاطرنشان کرد: داستان لیلی و مجنون با آیات و روایات مطابقت دارد لذا وقتی بر مجنون خرده می گیرند که چقدر بدسلیقه هستی و لیلی را که سیه چرده است، انتخاب کردی مجنون پاسخ می دهد از چشم چه کسی به لیلی نگاه می کنی که او را سیاه و بدقیافه می خوانی؟
 
تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش به ماجرای عشق ابا عبدالله(ع) به پروردگار پرداخت و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) عزیزترین کسانش را تقدیم حضرت حق نمود.

وی افزود: از هر صفت خداوند که بنده بیشتر داشته باشد به خدا نزدیک تر است لذا کسی که غیرت دارد اجازه نخواهد داد حتی قامت ناموسش را نامحرم مشاهده کند.

خطیب این مجلس با اشاره به اینکه امام حسن (ع) و امام حسین (ع) حضرت زینب کبری (س) را شبانه به حرم پیامبر (ص) می بردند، خاطرنشان کرد: در روایت داریم غیرت هر کس مطابق عفت اش است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش پایانی سخنانش اشاره به اسم اعظم کرد و اظهار داشت: آن کسانی که اسم اعظم را با هم دارند اهل بیت (ع) هستند و شاید بتوان حضرت علی اکبر (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را نیز اسم اعظم خواند.

وی افزود: حضرت عباس (ع) همه کس و همه کاره و حلال مشکلات امام حسین (ع) بودند لذا سیدعلی آقای قاضی طباطبایی (ره) فرمودند در عالم مکاشفات مشاهده نمودم همه کاره عرش الهی امام حسین (ع) و همه کاره امام حسین (ع) حضرت عباس هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت عباس به دلیل اینکه همچون پروانه ای در شمع وجود امام حسین (ع) سوختند به این مقام دست یافتند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین