عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
رئیس جامعة المصطفی مشهد، بهره گیری از ظرفیت های واقعه کربلا و پیام عاشورا را مهمترین راهکار ایستادگی در برابر استکبار عنوان کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مهدوی مهر، در جمع کارکنان المصطفی مشهد با بیان این که بهره گیری از ظرفیت های واقعه کربلا و پیام عاشورا مهمترین راهکار ایستادگی در برابر استکبار است، گفت: حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا و متحول کردن شهر مدینه و سپس تبعید ایشان از این شهر توسط دشمنان اسلام به شام، درصدد برآمدند تا تحولی اساسی را در راستای تداوم اسلام و امامت در شام ایجاد کنند.
وی افزود: زنان در حادثه كربلا وظايف متعدد و بسيار مهمي بر عهده داشتند، آنها علاوه بر محافظت از كودكان، به حمايت و تشويق مردان جهت مبارزه با دشمن مي پرداختند اما مهمترين رسالتي كه بر عهده زنان خصوصا بر عهده حضرت زينب(س) و اهل بيت امام حسين(ع) گذاشته شده بود، بازگو کردن حوادث كربلا براي ديگران و رساندن پيام عاشورا با هدف زنده ماندن فرهنگ عاشورا بود.
رئیس جامعة المصطفی مشهد در پایان گفت: وظيفه جهادگري و مبارزه با دشمن هر چند از دوش زنان برداشته شده بود، اما زنان حاضر در صحنه كربلا با حضور در ميدان نبرد و مبارزه با دشمن، نام خويش را براي هميشه در تاريخ ثبت كردند و باعث تداوم مکتبی عاشورایی در طول تاریخ شدند.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین