عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
نگاهی به جدیدترین مستند شبکه المنار
«از حسین آموختیم» جدیدترین مستند شبکه المنار است که به گفته کارگردان آن پاسخی مستقیم به سوال همیشگی از راز جامعه مقاومت است.
عقیق: فیلم مستند «از حسین آموختیم» جدیدترین مستند شبکه المنار است که در آن یک خانواده لبنانی را نشان می‌دهد که چگونه عشق امام حسین(ع) شیوه زندگی آنان را تغییر داده است.

به نوشته پایگاه المنار، این خانواده نمونه‌ای از جامعه مقاومت در لبنان است که در این مستند این عرصه بی‌رقیب در فهم معانی حماسه کربلا و الهام از ارزش‌های بزرگ انسانی به صورت علنی عرضه شده است.

این مستند ارزش‌های بزرگ انسانی‌ئی را روایت می‌کند که تغییرات اجتماعی و فرهنگی در این عصر نیز داشته است که مبالغه‌ای در آن نیست که همانگونه که امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفتند «هر آنچه که داریم از عاشوراست».

 

«هناء قصاص» پژوهشگر این مستند می‌گوید: انقلاب امام حسین(ع) در پیروزی و عزت و شکوه و فداکاری مجسم است و ما به دنبال خانواده‌ای بودیم که در مسیر خود این سلوک را داشته باشد.

زیبایی مستند «از حسین آموختیم» این است که راوی آن کودکی به نام «علی السجاد» است و در آن داستان پدربزرگ، پدر و عموهای مجاهد خود در مقاومت را روایت می‌کند؛ کسانی که یکی پس از دیگری در جنگ با رژیم صهیونیستی به‌ویژه در جنگ 33 روزه و نهایتا در مبارزه با جریان تکفیری در سوریه در سال گذشته به شهادت رسیدند.

«هناء قصاص» می‌افزاید: روستای «الجبین»(محل زندگی خانواده مقاومت) در مجاورت با فلسطین اشغالی مکانی است که می‌توان به عمق خاطرات گروهی رفت که به جنگ با صهیونیست‌ها رفتند با پدر خانواده‌ای که سفر خود با مقاومت را در سال 1982 آغاز کرد.

 

وی ادامه می‌دهد: در مستند «از حسین آموختیم» مکان و زمان ارتباط کرونولوژیک دارد و در آنی که نمادهای انقلاب حسینی(ع) از زمان‌ها و مکان‌ها عبور می‌کند آن روح حیات‌بخش آزادگی از عصر کربلا به زمانه ما می‌رسد و نتایج ضمنی آن به واسطه ظهور مقاومت اسلامی در لبنان و برافراشته شدن «لبیک یا حسین» از امری بالقوه به امری بالفعل تبدیل می‌شود.

بنابر این گزارش، این مستند را «ابراهیم شمعون» کارگردانی کرده است و می‌گوید: این مستند پاسخی مستقیم به سوال همیشگی از راز جامعه مقاومت است که از زمان تاسیس مقاومت اسلامی و پیروزی‌های درخشان وجود داشته است؛ این سوال که معدن و منبع این همه فداکاری کجاست؟!

 



وی می‌افزاید: مستند می‌گوید ما از مدرسه و مکتب اهل‌بیت و مکتب سیدالشهدا هستیم؛ مکتبی که با کلمه «هیهات منا الذلة» در تاریخ جاوادنه شده است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین