عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
آیت الله علم الهدی؛
آیت الله علم الهدی گفت: امام خمینی (ره) در شب اول محرم در نوفل لوشاتو پاریس فرمودند به سبک سنتی عزاداری کنید.
عقیق: آیت الله سیدعبدالجواد علم الهدی، تولیت حوزه علمیه امام القائم و فقیه برجسته در تهران گفت: چند سال پیش عده ای قمه زنان وارد حرم امام رضا (ع) شده و تا کنار ضریح مبارک آن حضرت پیش رفتند، خدام و تولیت حرم که نتوانستند مانع پیشروی این افراد شوند خبر را به اطلاع مقام معظم رهبری رساندند که ایشان با مشاهده این وضعیت و برخی دیگر از اتفاقات فرمودند هر کس در حسینیه، منزل و مسجدی که مشغول عزاداری است بماند و با بدن عریان و یا در حال قمه زدن وارد کوچه ها و خیابان ها نشود.

وی ادامه داد: دلیل این حکم این است که دشمن از چنین اتفاقاتی سوءاستفاده نموده و شیعیان را متهم به امام پرستی می کنند لذا نباید چنین اقداماتی در عزاداری ها صورت گیرد. فقیه برجسته شیعه ادامه داد: سال 57 در شب اول محرم در نوفل لوشاتو پاریس امام خمینی (ره) فرمودند به سبک سنتی عزاداری کنید.

وی افزود: طبق نظر امام و مقام معظم رهبری اگر بدن زن و مرد محفوظ باشد و مفسده ای پیش نیاید همراهی زن ها همراه با دسته عزاداری اشکالی ندارد.

حضرت آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: به کار بردن الفاظی مانند سگ که دور از شأن انسانیت است از سوی عزاداران درست نیست.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین