عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
تازه‌ترين اثر حضرت آيت الله صافي؛
«ارمغان مشهد» مجموعه‌اي ارزشمند از پيام‌ها، ديدار‌ها، نوشتار‌ها، نامه‌ها، ‌اشعار و گزارش تصويري سفر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله العالي به مشهد مقدس در سال ۱۴۳۳ هجري قمري (تابستان ۱۳۹۱هـ. ش) مي‌باشد.
عقیق:«ارمغان مشهد» مجموعه‌اي ارزشمند از پيام‌ها، ديدار‌ها، نوشتار‌ها، نامه‌ها، ‌اشعار و گزارش تصويري سفر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني به مشهد مقدس در سال ۱۴۳۳ هجري قمري (تابستان ۱۳۹۱هـ. ش) مي‌باشد.
اوقات و لحظات زندگي بزرگان دين از بر‌ترين فرصت‌هايي است كه مي‌توان از آن خوشه معرفت و بينش چيد و گفتار و رفتار ايشان را، الگو و اسوه براي زندگي سعادتمندانه قرار داد.
مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني  از فقهاء بزرگ و عالي‌مقامي است كه لحظات عمر شريف خويش را در خدمت به مكتب اهل بيت(ع) گذرانده و خود را وقف اسلام عزيز نموده است و به همين سبب، اوقات زندگي فقيه فرزانه‌اي مثل ايشان، گوهر گران بهايي است كه بايد قدر آن را دانست و لحظه به لحظه آن را ثبت و جهت بينش‌افزايي در اختيار مشتاقان علم و معرفت قرار دهد.
معظّم له كه هر ساله جهت عتبه‌بوسي آستان ملك‌پاسبان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به مشهد مقدّس مشرف مي‌شوند، در سال ۱۳۹۱ هجري شمسي، ماه شعبان المعظم، رمضان المبارك و بخشي از شوال المكرم را در جوار آستان ملكوتي آن بزرگوار بودند و در اين فرصتِ تقريباً هفتاد روزه، بسياري از علما و بزرگان حوزه و نيز مسئولان مشهد مقدّس و جمع زيادي از مردم با ايشان ديدار كردند و هم چنين به مناسبت‌هاي مختلف، معظم له با قلم رساي خود پيام‌هايي صادر نمودند و سيل انبوه استفتائات و نامه‌هايي هم كه به ايشان مي‌رسيد و از طرف معظم له پاسخ داده مي‌شد و نيز نوشتار‌ها و مقالات پُر بار ايشان، ما را بر آن داشت تا پيام‌ها، ديدار‌ها، مقالات، نامه‌ها و اشعار ايشان در اين مدّت را گردآوري و پس از تأييد معظم له در اختيار دوستداران علم و علماء قرار دهيم.
به لطف خداوند و عنايت حضرت بقية الله الأعظم(عج) اين امر تا حدودي مي‌سّر شد و تا جايي كه امكانات اجازه داد، كار گردآوري اوليه و نيز ويراستاري و تبويب و ارجاع منابع صورت گرفت و در ۶ بخش پيام‌ها، ديدار‌ها، مقالات، نامه‌ها، اشعار و لحظه‌هاي ماندگار آماده چاپ شد و اسم اين مجموعه بنا به امر معظم له به نام زيباي «ارمغان مشهد» گذارده شد كه امّيد است مرضيّ خداوند متعال و مورد استفاده همگان قرار گيرد.
گزارشي اجمالي از محتواي كتاب
بخش اول: پيام‌ها
در اين بخش تعداد ۷ پيام با عناوين ذيل آورده شده است: (ماه شعبان، ماه تبلور دعا، هشتمين جشنواره دهه مباركه مهدويت، پيام به دوره حفظ قرآن دانشكده‌هاي علوم قرآني كشور، حلول ماه مبارك رمضان ۱۴۳۳ ه. ق، شب‌هاي مباركه قدر، همايش مهديّه‌هاي سراسر كشور در مجتمع عالي مهديه اصفهان، روز جهاني بقيع)
بخش دوم: ديدار‌ها
در اين بخش، حدود ۲۵ ديدار از ديدارهاي علما، طلاب، مسئولان و مردم با معظم له آورده شده است.
بخش سوم: مقالات
در اين بخش ۱۳ نوشتار از معظم له با عناوين ذيل گردآوري شده است: (پيرامون معرفة الله، زن مسلمان و حجاب، ‌ ارزش والاي ايمان به حضرت مهدي(عج)، دين‌گرايي و دين‌گريزي، هاديِ امت، تفسير آيه «سَنُقرِئُكَ فَلا تنَسى»، يگانگي پيامبر و اميرالمؤمنين در بيان پيامبر صلي الله عليه و آله، حدوث و قدم عالم، آغاز نبوّت پيامبر، برهان وجودي)
بخش چهارم: نامه‌ها
اين بخش، يكي از جذاب‌ترين بخش‌هاي اين كتاب است كه از بين هزاران نامه‌اي كه در اين مدت كوتاه به دست معظم له رسيده انتخاب شده است. بخشي از عناوين نامه‌ها بدين شرح است: (نقد كتاب توهين‌آميز عليه پيامبر، تفسير برخي آيات قرآني، حجاب، كرامت بانوان، فلسفه برخي احكام درباره زنان، كنترل جمعيّت، فلسفه شكرگزاري از خداوند، حقوق كنيز و عبد در اسلام، فلسفه سختي‌ها و مشكلات، چرايي آفرينش انسان، دلايل وجود خداوند، ‌ ملاقات با امام زمان، فضايل اميرالمؤمنين(ع) و روش زمامداري آن حضرت)
بخش پنجم: اشعار
سه سروده معظم له در مدح حضرت ولي عصر(عج) با نام (روز رهايي، تا او نيايد، جهاد انتظار) و يك سروده هنگام بازگشت از مشهد مقدس با نام (رواق بهشت) اين بخش را تشكيل داده است.
بخش ششم: لحظه‌هاي ماندگار
در اين بخش كه به صورت مصور مي‌باشد، گزارشي تصويري و جذاب از مراسم عزاداري اميرالمؤمنين(ع) و پياده‌روي عزاداران به سوي حرم مطهر، ديدار علما و فضلا، مسئولان مشهد مقدس، ديدارهاي عمومي و تصاويري از معظم له گردآوري شده است.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین