عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: مسلمانان باید با تبیین و تشریح اصول و ارزش‌های مقدس اسلام و اهل بیت(ع) نقشه‌های پلید دشمنان اسلام را خنثی کنند.
عقیق:این مرجع تقلید در دیدار سفیر ایران در مراکش با ابراز خوشنودی از انتصاب آقای مؤید به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در مراکش اظهار کرد: کشور مراکش یکی از کشورهای بزرگ اسلامی است که ارتباط با این کشور می‌تواند بسیاری از مقاصد و اهداف اسلامی ما را در زمینه‌ی وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان در مقابل دشمنان اسلام تأمین کند.
وی افزود: امروز مسلمانان بیش از همه‌ی زمان‌ها به ارتباط بین دولت‌های اسلامی احتیاج دارند و ما باید با تبیین و تشریح اصول و ارزش‌های مقدس اسلام و مکتب نجات‌بخش اهل بیت علیهم السلام نقشه‌های پلید دشمنان اسلام به ویژه گروه‌های تکفیری جانی و خشن که چهره‌ی رحمانی دین مقدس اسلام را مخدوش می‌نمایند و باعث بی‌اعتباری مسلمانان می‌شوند، خنثی کنیم.
این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ حکومت و مردم مراکش از قدیم به خاندان عصمت و طهارت(ع) ارادت خاصی داشته و دارند که پادشاه نیز از شرفا می‌باشند و خود به امام حسن مجتبی(ع) منتسب می‌داند.
وی ضمن بیان خاطره‌ای از تشرف خود به عتبات عالیات بیان کرد: اینجانب خود در زمان گذشته در کربلای معلی مشرف بودم و از نزدیک مشاهده کردم که پادشاه وقت مراکش (جدّ پادشاه فعلی)‌ سلطان محمد خامس به حرم حضرت سید الشهدا(ع) مشرف شد و غبار ضریح حرم مطهر را به عنوان تبرّک برای خود برمی‌داشت.
صافی در پایان این دیدار افزود: علمای ما و علمای کشور مراکش باید بیش از پیش در ارتباط باشند و تبادل نظر نموده و افکار خود را به یکدیگر نزدیک نمایند. امیدوارم شما در مأموریت حساس خود موفق بوده و بتوانید با حفظ منافع واقعی در تقریب دو ملت مسلمان نقش واقعی خود را ایفا نمایید و اینجانب هم برای موفقیت شما دعا می‌کنم.
در ابتدای این دیدار موید گزارش مبسوطی از حوزه‌ی مأموریت خود در کشور مراکش ارائه داد.


منبع:ایسنا
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین