عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از چاپ و توزیع ۶۰ هزار جلد قرآن با کمک‌های مردمی از ابتدای سال جاری خبر داد.
عقیق:مهدی قره‌شیخلو، درباره چاپ و توزیع قرآن با استفاده از کمک‌های مردمی(طرح ملی نورباران) توسط سازمان دارالقرآن گفت: در مرحله اول اجرای این طرح 20 هزار قرآن به چاپ رسید و در سطح استان‌ها توزیع شد و علاوه بر این، پنج هزار جلد قرآن نیز توسط مردم شهرستان محلات به چاپ رسید که این قرآن‌ها نیز تحویل شهرستان داده شده است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان این‌که «قرآن‌های به چاپ رسیده با کمک‌های مردمی به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند» گفت: استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در صورت تمایل می‌توانند همانند شهرستان محلات که مبلغ مشخصی از سوی مردم جمع‌آوری شد تا قرآن برای همین استان به چاپ برسد، کمک‌های مردمی را به صورت یکجا جمع‌آوری کرده و درخواست چاپ قرآن برای استان خود داشته باشند که در این صورت قرآن‌های به چاپ رسیده در همان استان‌ها توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای چاپ و توزیع قرآن در استان‌های مختلف می‌تواند صورت گیرد این است که سازمان‌ها و مؤسسات مختلف در کشور هزینه‌ای را که برای تبلیغات انجام می‌دهند، به چاپ قرآن اختصاص دهند. خیلی از سازمان‌ها، کارخانه‌ها و ... بودجه‌هایی برای تبلیغ دارند که می‌توانند این بودجه‌ها را به کارهای فرهنگی و چاپ قرآن اختصاص دهند.
قره‌شیخلو یادآور شد: بانک‌ها، کارخانه‌ها و... که بودجه‌های خوبی برای تبلیغات خود در اختیار دارند، به جای اینکه این بودجه‌ها را صرف خرید کیف، کمربند، ساعت و... کنند، می‌توانند با این بودجه‌ها قرآن چاپ کنند و آرم و تبلیغات دستگاه‌های مربوطه را نیز بر روی آن بزنند تا با این کار قدمی در جهت حمایت از فرهنگ کشور برداشته باشند.
وی در ادامه گفت: حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی می‌توانند حمایت‌های خوبی در حوزه چاپ قرآن در سطح گسترده داشته باشند و همین بودجه‌های معمولی را که برای تبلیغات دارند، صرف چاپ قرآن کنند که اگر این فضا در کشور ایجاد شود حجم قرآن‌ها به 10 برابر افزایش پیدا می‌کند. 



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین