عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت الرضا
کتاب هایی را مطالعه کنید که مطمئن باشید که در این کتاب انحرافی نیست. از کتاب های ساده شروع کنید. کتاب های استاد مطهری بسیار مفید است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت زین العابدین(ع) جمعه شب در حسینیه موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی سخنرانی کرد و در ادامه حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را بخوانید؛

_ در باب فلسفه قیام امام حسین و تاریخ کربلا از منظرهای مختلفی صحبت شده است. در زیارت اربعین زیارت کننده به شهادت امام حسین از این منظر نگاه می کند که خدایا حسین خون قلب خودش را بذل کرد برای این که بندگان تو را از جهالت و گمراهی نجات بدهد. در این روزگار جامعه بیشتر از هر چیزی دچار ضلالت و گمراهی بوده است. برکت خون امام حسین در احیا هدایت و دانایی می باشد. در شخصیت ما و زندگی ما که با امام حسین هستیم باید بیش از هر چیزی دانایی و هدایت در ما دیده بشود.

_ کسانی هستند که نسبت به امام حسین و تاسوعا و عاشورا و دهه اول محرم به چشم یک تعطیلی درتقویم نگاه می کنند.تو باید در جهت ارتباط با امام حسین سهمت از دانایی بیشتر باشد. باید مسیر زندگی خود را طوری قرار دهیم که مطالعه زیاد کنیم.از کتاب خواندن مهم تر فکر کردن و اندیشه کردن است.

_ امام حسن مجتبی به فرزندان خود و فرزندان امام حسین فرمودند که تا می توانید کتاب بخوانید. امروز بچه هستید و فردا بزرگ قوم می شوید. البته کتاب هایی را مطالعه کنید که مطمئن باشید که در این کتاب انحرافی نیست. از کتاب های ساده شروع کنید. کتاب های استاد مطهری بسیار مفید است. کتابهای رمان یا داستانهای فلان نویسنده ی خارجی و غیره، جز تلف کردن وقت، بهره ی دیگری ندارد. گلستان کتابی است که با وجود کوتاهی بعضی داستان ها، بسیار آموزنده و مملو از آیات و روایات است و مانند نان شب برایتان واجب است. بوستان سعدی برایتان خوب است. وقتی این کتاب ها را می خوانید لطافت و حکمت و منطق هم پشت سرش می آید.

_ متأسفانه ما قواعد استفاده از شبکه های اجتماعی را بلد نیستیم. نمی دانیم چگونه باید از آن در جهت منافعمان بهره ببریم. سعی کنیم که در استفاده از شبکه های اجتماعی آگاه و با اطلاعات باشیم. به عنوان مثال یکی از عوامل پیروزی مردم غزه همین شبکه های اجتماعی بود که عکس کودکان کشته شده و مردم بی گناه را نشر داده تا دنیا ببینند. اما عموم ما برای بازی و گذراندن وقت به آن می نگریم. شبکه های اجتماعی تیغ دو لبه است. بسته به نحوه ی استفاده می تواند مفید یا مضر باشد.

_ ما به مطالعه و تأمل و خواندن نیاز داریم.جامعه پر از شتاب است. اگر بخواهیم از زندگی لذت ببریم باید بتوانیم سرعت را مدیریت کنیم و الا نمی توانیم زندگی رشد یافته را داشته باشیم.تو برای آگاهی خودت بیشتر کار کن.

- در اسلام انجام هر عملی که ثواب دارد محل فکر کردن است. مثلا زیارت عاشورا سیستم هویت ساز شیعه است. خود سلام و لعن جای تو را مشخص می کند. این جبهه گیری و اعلام موضع، عین تبعیت از حق و نفی هرگونه کفر است. در روایت داریم که یک ساعت فکر کردن از یک ساعت عبادت بهتر است. هر چه فکر ها بالاتر می آید ثوابش هم  بیشتر می شود.فکر ممنوع فکر درمورد  ذات خداوند است اما در مورد خلقت آسمان ها و زمین و اولی الالباب و آثار خدا باید فکر کرد.

_ شما به جایی برسید که خدا بزرگ مطلق است و در وصف نمی گنجد. با آیات سوره آخر حشر و آیات اول سوره حدید و با مهمترین سوره قرآن فاتحه و سوره توحید که اختصاصات بی نظیری دارد الله اکبر را بشناسیم.

- سوره ی توحید با وجود کوچک بودن، عظمتی را در دل خود دارد به نحوی که امام علی علیه السلام همیشه در نماز جماعت همین سوره را می خواندند.

_امام سجاد هر کجا که راه می رفت یاد حادثه عظیم کربلا می افتاد. امام علی بن الحسین سجاد علیه السلام در زندگی خویش مداوم به یاد کربلا بودند. اگر قصابی را در حال ذبح گوسفندی می دیدند، فورا درباره ی تیز بودن چاقوی او و سیراب بودن گوسفند سؤال می کردند. اگر جوان یا نوزاد شیرخوار یا دختربچه ای را می دیدند، صدای ناله و زاریشان بلند می شد. زمانی که خبر قیام مختار و انتقام از قاتلین اباعبدالله را به ایشان دادند، بین این همه ملعون و جنایاتشان، فقط از حرمله پرسیدند که به چه سرنوشتی دچار شد.

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین