عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
"طرح قرآن" (Quran Project) که هدف آن به چالش کشیدن دلایل اسلام هراسی است برای نصب پوسترهای خود در لندن برنامه ریزی کرد اما با ممنوعیت مواجه شد.
عقیق: سازمانی در انگلستان با عنوان "طرح قرآن" (Quran Project) برای نصب پوسترهای خود در پنج ایستگاه اصلی راه‌آهن [شهری] لندن در فاصله زمانی دهم تا بیست و چهارم دسامبر سال 2012 برنامه‌ریزی کرده بود.
 
دکتر "ولید حق"، مدیر این سازمان خیریه که در انگستان به ثبت رسیده است، هدف از این کارزار تبلیغاتی را به چالش کشیدن دلایل اسلام هراسی در انگستان اعلام کرد. این سازمان بدین منظور قصد داشت تا هزار نسخه رایگان از ترجمه انگلیسی قرآن را به غیر مسلمانان اهدا کند. طرح قرآن از زمان تاسیس خود در دو سال گذشته تا به امروز، پنجاه هزار نسخه از ترجمه انگلیسی قرآن را در میان افراد توزیع کرده است.
 
 
ولی در هفدهم دسامبر، این تابلوهای تبلیغاتی برای اهدای قرآن کریم به یکباره برچیده شد. شرکت ژیسدکو با ارسال ایمیلی اعلام کرد: شرکت راه‌آهن عنوان کرده که [این تبلیغات] برای آنها غیرقابل قبول است و ما نباید چنین کاری انجام دهیم. در نتیجه روند جمع‌کردن پوسترها از ایستگاه‌ها را طی یک هفته شروع خواهیم کرد. البته به واقع، هم شرکت ژیسدکو و هم شبکه راه‌آهن در دو سال گذشته کارزارهای مشابهِ دیگر گروه‌های اعتقادی را مجاز شمرده و تبلیغات آنها را نمایش داده‌اند. از جمله این گروه‌ها می‌توان به انجمن کتاب مقدس تثلیثی و دوره آلفا اشاره کرد. در عوض، پوسترهای سازمان خیریه طرح قرآن تنها پس از یک روز برچیده شد. با توجه به موارد فوق، شبکه راه‌آهن و شرکت ژیسدکو نمی‌توانند ادعا کنند که دارای خط مشی عدم نمایش تبلیغات مذهبی بوده‌اند.
 
احتمالا این سوال پیش می‌آید که چنانچه خط مشی‌ها تعصب آمیز باشند و افراد ناظر بر آن نیز با پیش داوری قضاوت کنند، برای جلوگیری از گسترش اسلام‌ هراسی چه می‌توان کرد؟
 
 74 درصد مردم انگلستان اعلام کرده‌اند که به طور کلی هیچ چیز یا تقریبا هیچ چیز درباره اسلام نمی‌دانند و 64 درصد آنها ادعا کرده‌اند که آنچه که می‌دانند را تنها از طریق رسانه‌ها کسب کرده‌اند!
 
منبع:مشرق
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین