عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
مدیر موسسه امام هادی(ع):
مدیر موسسه پیام امام هادی(ع) گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با حضور در کربلا و بعد از آن با صحبت‌هایی که در مجلس یزید و در جاهای دیگر انجام دادند در واقع احیاگر خون امام حسین(ع) بودند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پور  ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) و امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با حضور در کربلا و بعد از آن با صحبت‌هایی که در مجلس یزید و در جاهای دیگر انجام دادند در واقع احیاگر خون امام حسین(ع) بودند.
وی بیان کرد: امام سجاد(ع) بعد از آنکه به مدینه آمدند از هر فرصتی برای احیای خون امام حسین(ع) استفاده می‌کردند و با گریه‌های زیاد برای امام حسین(ع) و با یادآوری وقایع کربلا در هر زمان و به هر مناسبتی یاد امام حسین(ع) را زنده نگه می‌داشتند.
مدیر موسسه پیام  امام هادی(ع) تصریح کرد: امام سجاد(ع) در خطبه مشهور خودشان، امام حسین(ع) و اهدافشان را معرفی کردند به طوری که اهل شام به گریه افتادند و مردم شام را منقلب کردند و یزید که دید امام سجاد(ع) را نمی‌تواند آرام کند به مؤذن گفت که اذان بگوید.
وی با اشاره به وظایف مسلمانان برای احیای خون امام حسین(ع) در زمان حال افزود: اولین وظیفه ما این است که به هدف اصلی امام حسین(ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر و پیاده سازی سیره پیامبر(ص) عمل کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پور عنوان کرد: هدف قیام امام حسین(ع) از چهار بخش سیاسی و حکومتی، اجتماعی، خانوادگی و خودسازی تشکیل شده است.
وی با بیان این که مسئله خودسازی موردی است که همه می‌توانند آن را انجام دهند و باید به آن نیز عمل کنند گفت: باید دید رابطه پیامبر(ص) با خدا و نحوه سخن گفتن او چگونه بوده است تا چنین عمل کنیم.
مدیر موسسه پیام امام هادی(ع)با اشاره به این که همه انسان‌ها با رفتار خود می‌توانند قرب به امام حسین(ع) پیدا کنند مطرح کرد: به مسلمانان توصیه می‌کنم که در صحیفه سجادیه بیشتر دقت کرده و آن را بیشتر مطالعه کنند و رابطه با اهل بیت(ع) را حفظ کنند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین