عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
مرکز اسلامی هامبورگ امسال شاهد حضور بیش از ۳۰۰۰ عزادار حسینی در شب عاشورا بود، این حضور که از ابتدای ماه محرم آغاز شده بود در شب عاشورای حسینی به اوج خود رسید و ملیت‌های مختلف در سوگ عزای سیدالشهدا(ع) بر سر و سینه زدند.
عقیق: ویژگی مراسم امسال، حضور انبوه جوانان و نوجوانان میان عزاداران حسینی بود که بیش از همیشه جلوه می‌کرد، این جوانان با تشکیل گروه‌های نوحه‌خوانی و سینه‌زنی به این مجلس معنوی، شور و زیبایی خاصی بخشیده بودند.
برنامه‌های عزاداری با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت زیارت عاشورا شروع و سپس با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی و مداحی ذاکر اهل بیت احمد نیکبختیان ادامه پیدا می‌کرد.
*هدف از قیام کربلا آموزش بهترین روش زندگی و تصحیح انحرافات است
در ویژه برنامه روز عاشورا، آیت‌الله محمدرضا رمضانی امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم و خصوصاً جوانان از ملیت‌های مختلف در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) ابراز داشت: به طور قطع این گونه مجالس و محافل مصداق بارزی برای فرموده امام رضا(ع) است که فرمودند: «رحمت خدا بر بنده‌‏اى را که امر ما را زنده کند. دانش‌‏هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، اگر مردم زیبایى‏‌هاى سخنان ما را مى‏دانستند، از ما پیروى مى‏‌کردند».
وی با بیان اینکه برخی می‌گویند عملکرد امام حسین(ع) در روز عاشورا، بهترین نوع مرگ و برترین جدایی انسان از زندگی مادی دنیا را به بشریت آموزش می‌دهد، افزود: اگر چه شهادت امام حسین(ع) برترین نوع پایان زندگی دنیا بوده است، اما باید به این نکته توجه داشت که هدف از قیام کربلا آموزش بهترین روش زندگی و تصحیح انحرافات و کج فهمی‌های موجود در جامعه بوده است،  امام حسین(ع) راه درست کسب معنویت، راه صحیح زندگی عزت‌مندانه، راه دقیق مقابله با ظلم و ستم و در یک کلام راه درست زندگی را به بشریت آموزش دادند.
*یک شخصیت رحمانی همچون امام حسین(ع) دوستدار خداست
حجت‌‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در خصوص «زندگی رحمانی و سلوک حسینی» با استفاده از آیات قرآن مجید و احادیث بیان داشت: شعار زندگی رحمانی «بسم الله الرّحمن الرّحیم»، پیش نیاز زندگی رحمانی «اَعوذ بالله من الشّیطان الرّجیم»، حقیقت زندگی رحمانی «ففرّوا الی الله»، هدف و مقصد در زندگی رحمانی «قرب الی الله»، تنها راه سعادت در زندگی رحمانی در صراط مستقیم یعنی راه نبوّت و امامت، رموز موفقیت در زندگی رحمانی ورود در صراط مستقیم و نهادن دست در دست ولی خدا و پذیرش رهبری و هدایت‌گری جانشین خداوند رحمان تبلور می‌یابد.
وی اساس و بنیان شخصیت رحمانی را «حبّ الله» توصیف کرد و افزود: یک شخصیت رحمانی، همچون حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دوستدار و عاشق خداست، حبّ الله محبت و عشق‌ورزی به خداوند با تمام وجود است. برای زنده‌سازی عشق و محبت خداوند رحمان در قلب انسان راه کارهایی نظیر توجه به محبت بی نهایت خداوند به انسان،  توجه به نعمت های بی پایان خداوند رحمان وجود دارد.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: شیطان در هر زمان و هر مکان تمام توان خویش را به کار می‌گیرد تا آتش عشق و محبت خداوند رحمان را در قلب انسان خاموش کند، از این رو شیطان همواره انسان را از یاد خداوند رحمان و توجه و مهرورزی و نعمت بخشی‌های بی‌پایان او غافل می‌گرداند.
در ادامه تصاویری از اقامه عزاداری در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان می‌آید:











منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین