عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
عزاداری در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد
ستون فقرات رجزخوانی‌های اصحاب امام حسین(ع) در میدان نبرد روز عاشورا، تأکید بر ولایتمداری و ایستادگی و پایداری در مسیر ولایت است...
عقیق: در شب عاشورای حسینی، شب ماتم و اندوه آل الله، مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب با وفای ایشان، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در سخنانی، صحنه کربلا را عرصه رویارویی «اردوگاه شیطان» با «اردوگاه حق» توصیف کرد و گفت: در این رویارویی، اصحاب حضرت سیدالشهدا(ع)، جان و مال خود را با خدا معامله کردند و لازمه معامله با خداوند نیز شناخت دقیق راه و مسیر زندگی و پس از آن، ثابت قدم و استوار ماندن در راه حق و حقیقت است.

وی راه درست را راه ولایت و پرهیز از قرار گرفتن در جبهه بندی‌های کاذب خواند و افزود: ستون فقرات رجزخوانی‌های اصحاب امام حسین(ع) در میدان نبرد روز عاشورا، تأکید بر ولایتمداری و ایستادگی و پایداری در مسیر ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین با اشاره به تقارن عاشورای امسال با 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: پیام و درس نهضت عاشورا «مقاومت، عزت و تسلیم نشدن در مقابل ظلم» است و ملت عاشورایی و کربلایی ایران نیز با تمام وجود به این پیام پایبند است.

در این مراسم، همچنین آقایان نورایی و حدادیان مرثیه خوانی و نوحه سرایی کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین