عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
حاج منصور ارضی:
بهترین راه این است که خود افراد استعداد داشته باشند و بتوانند با تجزیه و تحلیل و تزکیه، بیانات حضرت آقا را به درستی پیدا کنند و در این مرحله اساتید نیز باید القائات درستی انجام دهند.

عقیق: حاج منصور ارضی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری به مداحان اهل بیت(ع) گفت: بهترین راه این است که خود افراد استعداد داشته باشند و بتوانند با تجزیه و تحلیل و تزکیه، بیانات حضرت آقا را به درستی پیدا کنند و در این مرحله اساتید نیز باید القائات درستی انجام دهند.

این مداح اهل بیت کشورمان درباره موقعیت مداحان در جامعه امروز افزود: مداحان باید شجاع و بی‌باک بوده و بتوانند ضعف‌ها و مشکلات و فعالیت‌های نادرست کشور آمریکا را در قالب شعر و دعاهای خود به مخاطب انتقال دهند.

 وی ادامه داد: مداحان باید فعالیت‌های عده‌ای از افراد ثروتمند و یا مسئولین که برعلیه مقام معظم رهبری عمل می‌کنند را بیان کرده و دانشجویان چه شاعر و یا بسیجی نیز باید در قالب استعداد، شجاعت و بی‌باکی خود دست به چنین اقدامات بزنند.

حاج منصور ضمن انتقاد از مصلحت‌اندیشی کردن برخی مداحان اضافه کرد: عده‌ای زود شهرت پیدا کردند ولی در شجاعت از خود، دفاع از دین خدا و امام حسین(ع) عقب نشینی می‌کنند و راه مصلحت‌اندیشی را در پیش می‌گیرند در حالی که اگر حکم خدا در میان باشد مصلحت ارزشی نخواهد داشت.

 به گفته مداح کشورمان، آلودگی‌های که نسبت به گرانی، افزایش قیمت و فشار به مردم جامعه به وجود آمده براساس مصلحت افراد شکل گرفته است.

وی ویژگی شاعران اهل بیت(ع) را در این دانست که مداحان باید در زمانی که همه دنیای ظالم و کفر دنبال قطع ارتباط مردم با امام حسین(ع) هستند راه این امام بزرگوار را که شجاعت و سیاست است را بیان کنند به این معنا که امام حسین(ع) با سیاست، سکوت را جایز ندانست و وارد وادی شهادت شد.

 حاج منصور در پاسخ به معنای شعر آئینی عنوان کرد:ما هیچ شعر آئینی نداریم بلکه منظور همان شعرهای دینی و مذهبی است و شاعران باید شعری را بسرایند که مردم را آگاه و تجهیز کرده و به سوی خدا هدایت شوند.

 این روضه‌خوان کشورمان ضمن تاکید بر راهکار ارائه شده توسط مقام معظم رهبری به مداحان گفت: بهترین راه سیاست حسینی است یعنی زمانی که باید سکوت شود، امام حسن(ع) سکوت می‌کند و زمانی که احساس شود ممکن است به مردم اهانت شود به بیرون از مکه رفته و ضربه می‌زند.

حاج منصور در پایان با اشاره به وظیفه مداحان پس از اهانت به مقدسات اسلام و توهین به پیامبراعظم(ص) خاطرنشان کرد: مداحان باید به صورت انتحاری عمل کرده و مردم را تجهیز و تشجیع کنند به این معنا که مردم را به شجاعت رسانده و راه شهادت را نشان دهند و راه اسلام بها دارد و بهای آن فقط خون است.

 

خبرگزاری دانشجو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین