عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
مدیر انتشارات «مقدم» گفت: خانمی از یکی از روستاهای ماکو نزدیک به جلفا به مشهد آمده بود و 50 جلد از کتاب «معراج المومن» را می‌خواست. می‌گفت می‌خواهد این اثر را مجانی در سطح شهر پخش کند چون با استفاده از آن حاجتش را گرفته است.
عقیق:محمدرضا مقدم، فرزند علامه مقدم و مدیر انتشارات مقدم مشهد گفت: کمتر از 10 روز است که کتاب «معراج المومن» با ظاهری جدید و کتاب‌آرایی تازه وارد بازار شده و هنوز در مشهد توزیع نشده است. این کتاب در حال حاضر با تیراژ 3000 نسخه منتشر شده چون می‌خواستیم به مراسم اولین سالگرد درگذشت علامه مقدم(ره) برسد. درحالیکه قبلا در هر بار چاپ، تیراژ کتاب حدود 12هزار نسخه بود چون پدرم دوست داشتند که کتاب با قیمت ارزان به دست مخاطب برسد.

وی با اشاره به اینکه شکل جدید کتاب موردپسند نسل جوان است، ادامه داد: هنوز بازخوردی از این اثر در چاپ جدید ندیدم چون تازه به بازار آمده و حتی در مشهد توزیع نشده؛ اما به طور قطع شکل ظاهری جدید، چاپ و کیفیت خوب و قیمت مناسب آن مورد توجه مخاطبان به ویژه نسل جوان قرار خواهد گرفت. در چاپ جدید فهرست کتاب هم علاوه بر صفحه‌آرایی تغییر کرده و مرتب‌تر شده که باعث تسهیل استفاده مخاطب از کتاب می‌شود.

*کتابی که در یک میلیون نسخه به فروش رفت

مدیر انتشارات مقدم افزود: در مقدمه‌ای که به چاپ جدید اضافه کردیم، به طور خلاصه شرح دادیم که چرا فرم اصلی کتاب را عوض کرده و آن را با صفحه‌آرایی جدید منتشر کردیم. به هر حال هم شکل سنتی و هم چاپ جدید مخاطبان خود را دارند. چون کتاب معراج‌المومن اثری جامع در حوزه نمازهای مستحبی و استعانت از نماز در حل مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از کتاب ارزشمند «معراج‌ المومن» منتشر شده است، گفت: با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این کتاب عده‌ای افراد سودجو اقدام به انتشار نمونه‌های تقلبی این کتاب کرده‌اند. البته تا وقتی که یک اثر جواهر نباشد نمونه تقلبی آن ساخته نمی‌شود. آثاری مانند «الصلاه» و «معراج المومنین» نمونه‌های ناقص و تقلبی این کتاب بوده‌اند؛ اما تا امروز دنبال شکایت نبودیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به دلیل نبودن حق کپی رایت در کشور، این سودجویی را پیگیری نکرد و برخوردی با این مساله صورت نگرفت.

مدیر انتشارات مقدم درباره کتاب‌های منتشر شده از سوی مقدم علامه نیز گفت: ایشان در طول عمر 90 ساله خود بیش از هفتاد جلد کتاب که شامل 40 عنوان است، تالیف کردند. برخی از این آثار چندجلدی است مانند «کیفر کردار» که در  10 جلد و «راهنمای بهشت» که در پنج جلد منتشر شده است.

وی همچنین از کتاب «ختوم و اذکار» یاد کرد که عمر انتشار آن از «معراج‌ المومن» کوتاه‌تر است و تا کنون 15 بار تجدیدچاپ شده است.

*کتابی که حاجت زن روستایی را داد

مقدم درباره خاطراتی که از چاپ کتاب «معراج المومن» و همراهی مخاطبان با این اثر دارد نیز گفت: به خاطر دارم پنج سال پیش، یعنی حدود سال 88 بود که حاج صادق آهنگران به مشهد سفر کرد و در این دیدار به ملاقات پدر آمد. البته علامه شناختی از این مداح نداشتند و جمله‌ای که درباره وی گفتند این بود که خدا ایشان را حفظ کند. این مداح در این ملاقات اشاره کرد که تا چه اندازه کتاب «معراج المومن» در دوران جبهه و در زندگی همراهش بوده است.

مدیر انتشارات مقدم ادامه داد: خاطره دیگری هم از خانمی دارم که از یکی از روستاهای ماکو نزدیک به جلفا به مشهد آمده بود و تاکید می‌کرد 50 جلد از کتاب «معراج المومن» را می‌خواهد. می‌گفت می‌خواهد این اثر را مجانی در سطح شهر پخش کند چون با استفاده از آن حاجتش را گرفته است. البته نمونه‌هایی از این دست بسیار هستند.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین