عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
مستضعف کسی است که خودش ضعیف نیست و اهل استکبار سعی زیاد می کنند و می خواهند که این ها ضعیف بمانند. شیعه امیرالمؤمنین قوی است و ذلیل و خوار نیست وهمیشه با قوت است.

گزارش تصویری

صوت مداحی


عقیق: مراسم عزاداری شب هفتم محرم با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی و مداحی حاج ابوذر بیوکافی در هیئت ثارالله (ع) رشت برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مهدوی؛

_ اهل ایمان در کربلا چه وضعی داشتند؟ اهل ایمان می توانند در یک نگاه در دوسته مؤمن ضعیف و مؤمن مستضعف قرار بگیرند. این صف آرایی فقط و فقط به روز عاشورا منحصر نیست. بلکه قیام اباعبدالله از شروع حرکتش از مدینه تا بعد از قیام عاشورا به زعامت زینب کبری تحت ولایت امام سجاد می باشد. که این دو جبهه هنوز یار می گیرند.

_اگر من و تو قرار است که مؤمن مستضعف باشیم اولین شرط این است که قدرت تأمل و تفکر خود را بالا ببریم. چون بزرگترین ضعف زمانی است که رسول باطنی تو، عقل تو، زیر سیطره سلطه ولایت نورانی رسول ظاهری قرار نگیرد. یکی از چیزهایی که مؤمن ضعیف و ذلیل می شود و تا جایی که عبادات خود را زیاد انجام نمی دهد و بهره ای نمی برد، این است که از نعمت تأمل و تعقل خوب استفاده نمی کند.

_ مؤمن ضعیف آن است که از نعمتی که خدای کریم و خدایی که رحمتش برای عام است نمی تواند خوب استفاده کند. بخشی از نعمت های خدا عقل و احساس است. که مؤمن ضعیف نمی تواند از این نعمت ها استفاده کند.

_مؤمن ضعیف قرآن می خواند ولی قرآن را نمی فهمد و فقط نقش قداستی دارد.

_ مستضعف کسی است که خودش ضعیف نیست و اهل استکبار سعی زیاد می کنند و می خواهند که این ها ضعیف بمانند. شیعه امیرالمؤمنین قوی است و ذلیل و خوار نیست وهمیشه با قوت است.

_ مؤمن مستضعف انگیزه ای کار می کند. مؤمن ضعیف شهوتی زندگی می کند. مؤمن مستضعف جو شکن است و مؤمن ضعیف جوساز است. یکی از مصادیق زیبای مؤمن مستضعف بی بی جان فاطمه زهرا است که اشکش هم عالم سوز است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیئتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
0
2
آقای بیوکافی یک سرمایه اس که هیچ موقع نخواسته مشهور بشه
ما که اصفهانم آرزوی هیئتشون رو داریم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین