عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
مجموعه احکام و استفتائات مراجع تقلید درباره عزاداری و مسائل مرتبط با آن منتشر شد.

عقیق: پایگاه تخصصی حقوق، فقه و اقتصاد اسلامی «شبکه اجتهاد» با همکاری مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی "حرم مطهر امام رضا(ع)" در راستای بالابردن فرهنگ عزاداری سالم، به ارائه احکام و استفتائات مراجع عظام تقلید در مورد عزاداری سید و سالار شهیدان و ائمه اطهار (علیهم السلام) و مسائل مرتبط با آن پرداخته است.

این مجموعه که پیش از این با نام "باز این چه شورش است" در همین شبکه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته بود، این بار با رویکردی نوین و جامع‌تر، زوایای مختلف عزاداری را با تقسیم بندی‌های مورد نیاز مخاطبین، در 18 مبحث، مورد نقد و بررسی قرار داده است.

این مباحث عبارتند از: اهمیت و وجوب عزاداری، سینه زنی، مرثیه‌خوانی، مسائل مالی عزاداری، وقف، نذر، هدیه، نماز و عزاداری، آرایش و اصلاح در ایام عزاداری، حسینه و مسجد، استفاده از موسیقی، شبیه خوانی، علمهای عزا، قمه‌زنی، سینه خیز رفتن، لطمه زنی، زنجیر زنی، حفظ حرمت ماه محرم و صفر و مسائل متفرقه عزاداری.

علاقه‌مندان به این مجموعه، برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی بیشتر با مطالب مطرح شده در هر مبحث می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.ijtihad.ir/default1.aspx?tabid=37&p=1 مراجعه کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین