عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
امام حسین(ع) در آخرین لحظات فرمودند به رضای الهی راضی هستم.

عقیق:آیت الله سبحانی در جمع رئیس و اعضای شورای سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرد: بر اساس روایات ائمه اطهار(ع)، هر کاری که برای رضای الهی باشد ارزشمند است.
او افزود: همه امور و همه کارهایی که انسان در این دنیا انجام می دهد باید دارای نیت الهی باشد تا ارزش واقعی خود را داشته باشد و کار برای خدا محسوب شود.
آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر نیت الهی پشت هر کاری باشد، همه آنها حتی امور مباح هم دارای ثواب و ارزش الهی خواهد بود خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) زمانی که در دهه 30 در مسجد سلماسی درس می گفت در پاسخ به درخواست شاگردانش مبنی بر اینکه آنها را نصیحت کند به این جمله رسید که باید همه کارهایتان برای خدا باشد تا ارزش داشته باشد.
این مرجع تقلید ادامه داد: جابربن عبدالله انصاری خدمت امام باقر(ع) رسید و عرض کرد دوست دارم فقیر باشم و بیمار تا نتوانم گناه کنم ولی امام به او فرمود اینگونه صحیح نیست و ما هر آنچه خداوند برایمان صلاح بداند را می پسندیم.
او با اشاره به فرموده امام باقر(ع) مبنی بر اینکه انسان باید هر آنچه را خداوند برای او مقدر فرموده قبول داشته باشد و در عین حال هیچگاه نافرمانی حضرت حق را نکند گفت: در ماه محرم هستیم و لازم است بیشتر از گذشته به درس هایی که از عاشورا و واقعه کربلا می توانیم بیاموزیم توجه داشته باشیم.
آیت الله سبحانی اضافه کرد: امام حسین(ع) در آخرین لحظات فرمودند به رضای الهی راضی هستم؛ درسی که از این جمله می گیریم آن است که در هر حالتی و در هر موقعیتی باید رضایت الهی را مد نظر قرار دهیم و هدف اصلی ما کسب رضایت خداوند باشد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حوزه کاری سازمان پدافند غیر عامل بیان داشت: وظایفی را که بر عهده گرفته اید باید در راستای کسب رضایت الهی و تقویت نظام اسلامی انجام دهید تا همه اموری که بر عهده شما گذاشته شده رنگ الهی به خود بگیرد.

 

منبع:شفقنا

 211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین