عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
یک استاد حوزه علمیه خواهران گفت: واقعه عاشورا و حادثه کربلا پدیده‌ای دینی است که متعلق به تمام جهان بشریت است چون امام حسین(ع) برای نجات مسلمانان و نجات بشریت قیام کرد.

عقیق:معصومه ظهیری با گرامیداشت ایام سوگواری امام حسین(ع) افزود: یکی از مهمترین پیام‌های امام حسین (ع) در واقعه کربلا درس اخوت و برادری است که امروز مسلمانان جهان به آن نیازمندند تا در مقابل دشمن و حیله دشمن پیروز باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: قیام سیدالشهدا اسلام ناب محمدی و تشیع را احیا کرد و مجاهدت‌ها و از جان گذشتگی‌های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا گامی مهم در معرفی اسلام ناب محمدی و تشیع بود.

وی با بیان این‌که «ولایت‌مداری و گام نهادن در مسیر امامت یکی از درس‌های بزرگ عاشوراست» گفت: اگر ولایت‌مداری و حرکت در مسیر ولایت مورد بی توجهی قرار بگیرد مردم بیراهه را انتخاب می‌کنند، همان گونه که در کربلا به دلیل عدم شناخت و بصیرت کافی در ولایت‌مداری عده‌ای از گمراهان راه باطل را در پیش گرفتند.

این عضو هیات علمی جامعةالزهرا(س) افزود: ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر باطل از مهم‌ترین ویژگی‌های قیام سیدالشهدا است و حتی در این باره فرمودند مرگ برای من سعادت است و من از زندگی با ظلم بیزار هستم که این سخن نشان دهنده اوج ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی است.

ظهیری در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از اهداف مهم عاشورا را تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد و گفت: اگر بتوان معروف‌شناس و منکرشناس باشیم خواهیم توانست ارزش‌های فرهنگی عاشورا را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: وظیفه شیعیان صیانت از ارزش‌هایی است که امام حسین(ع) برای احیای آن توسط عده‌ای ظالم و فریب خورده به شهادت رسیدند تا به ما درس بزرگی در ظلم ستیزی و مبارزه با حاکمیت ظلم بدهد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: دشمنان با استفاده از سرمایه‌های هنگفت و تبلیغات شوم و ابزارهای غیر فرهنگی، در جهت تحریف عاشورا و حتی عزاداری سیدالشهدا هستند تا میان ما و اهداف سیدالشهدا فاصله ایجاد کنند، اما شیعیان باید با الگوپذیری از امام حسین(ع) در صیانت از رسالت جهانی سیدالشهدا تلاش کنند.

مدیر کل امور بانوان در استانداری قم در پایان به نقش مهم بانوان در تربیت فرزندان مطابق با فرهنگ عاشورا خاطرنشان کرد: با آشنایی فرزندان با سیره اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورایی می‌توان تربیت دینی و اخلاقی را در زندگی آنها تضمین و یک زندگی سعادتمند برای آنها رقم بزنیم که در این زمینه وظیفه مهم تربیتی بر دوش بانوان است.


منبع:ایسنا

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین