عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
مراسم عزاداری در هیئت نخل کاشان برگزار شد
معاویه می خواست کاری که پدرش نتوانست انجام دهد را به سرانجام برساند؛ یعنی نابودی اسلام که امام مجتبی علیه السلام آن را ناکام گذاشت.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم عزاداری در هیئت نخل کاشان با سخنرانی استاد رجبی دوانی برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد رجبی دوانی را بخوانید؛

-نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام منت خداوند بر سر ما بود تا بعد از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم حیرت زده و سرگردان نباشیم.

-فاجعه غصب ولایت و حمله به خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، اسلام را به قهقرا کشاند و با حاکمیت خلفای غاصب انحرافی در اسلام به وجود آمد که هر چه از آن می گذشت، زاویه این انحراف بیشتر می گشت.

-در مدینه در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نماز شب مردم ترک نمی شد. اما پس از پیامبر و به خصوص در زمان خلیفه سوم نماز شب ها رنگ می بازند. اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شب ها بیدار هستند اما به جای نماز شب بزم شبانه دارند.

-جهاد در زمان پیامبر به منظور رسیدن به یکی از این ٢ نیکی انجام می شد: اول پیروزی اسلام و دوم شهادت در راه خدا. اما پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و در زمان خلفا، رسیدن به منفعت و مال و جاه جایگرین می شود.

-به همین جهت است که امیر المؤمنین علی علیه الرحمه پس از مرگ عثمان از خلافت که حق الهی اوست سر باز می زند. چرا که جامعه اسلامی چنان به انحطاط کشیده شده بود که اگر می خواست سیاست های الهی خود را اجرا کند، در مقابل او می ایستادند.

-اولین جنگ داخلی اسلام در زمان امیر مؤمنان علی علیه السلام رخ داد، چرا که نتوانستند سیاست های الهی او را تاب بیاورند. بخش اعظم ٤ سال و ٩ ماه از خلافت ایشان به دفع فتنه ها و مقابله با بحران ها گذشت.

-پس از شهادت جانسوز امیرالمؤمنین علی علیه السلام، مردم به سوی امام حسن مجتبی علیه السلام سرازیر شدند و به وی گفتند که تو شایسته ترین افراد برای خلافت مسلمین هستی. اما همین مردم وقتی دیدند که شرایط همان شرایط زمان خلافت امیر المؤمنین علی علیه السلام است در مقابل او ایستادند و او را رها کردند.

-وقتی ارزش های مردم تغییر می کند، بهترین خلایق خدا هم برای هدایت آن ها مشکل پیدا می کنند.

-چرا امام حسن صلح را پذیرفت؟ پیشنهاد امام صلح معاویه بهانه ای بود برای کشتن امام حسن و امام حسین علیهم السلام و نابودی اسلام. معاویه خودش هم تصور نمی کرد امام مجتبی علیه السلام صلح را بپذیرد.

-امام مجتبی علیه السلام ١٠ سال پس از صلح با معاویه زنده بود و در همه این سال جز توهین، گستاخی و رنج چیزی ندید.

-مروان حکم لعنه الله می گوید من از صبر حسن (علیه السلام) در شگفتم. سپس به کوهی اشاره کرد و اگر این مثبت ها بر این کوه وارد می شد فرو می پاشید.

-معاویه می خواست کاری که پدرش نتوانست انجام دهد را به سرانجام برساند؛ یعنی نابودی اسلام که امام مجتبی علیه السلام آن را ناکام گذاشت.

-امامت امام حسین علیه السلام ١٠ سال و نیم طول کشید که ١٠ سال آن در زمان معاویه لعنه الله بود که امام علیه السلام دقیقا همانند برادر عمل نمود. چرا که شرایط تغییری نکرده بود.

-زمانی که خبر شهادت امام حسن علیه السلام به کوفه رسید، شیعیان کوفه در منزل سلیمان بن صرد خزایی جمع شدند. نامه ای به امام حسین علیه السلام نوشتند و در آن شهادت امام مجتبی علیه السلام را تسلیت گفتند و به امام گفتند کردند که اگر قصد قیام دارید، ما آماده ایم. امام علیه السلام هم پاسخ دادند که تا زمانی که این طاغوت زنده است، دست به اقدام عملی نمی زنم تا وقتی که بمیرد و آن وقت ببینیم انشاءالله خدا چه می خواهد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین