عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه این روزها میزبان زائرانی است که برای شرکت در آیین سوگواری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به این مکان آمده‌اند.

عقیق:هزاران زائر از سوریه و کشورهای مجاور برای شرکت در این مراسم در حرم مطهر حضرت زینب(س) در منطقه «سیده زینب(س) در «ریف دمشق» حضور یافته‌اند.

منطقه سیده زینب(س) امسال شکل متفاوت و قابل توجهی از این مراسم را تجربه می‌کند؛ این در حالی است که طی 3 سال گذشته به خاطر اوضاع امنیتی نامناسب منطقه این مراسم کم‌رنگ شده بود.
با استقرار اوضاع امنیتی و بازگشت زندگی عادی به منطقه سیده زینب(س)، شهروندان سوری و زائرانی از داخل و خارج سوریه برای عزاداری ایام محرم روانه حرم حضرت زینب(س) شده‌اند.

صدها تن از جوانان نیز به‌صورت داوطلبانه برای خدمت به عزاداران و زائران حضرت زینب(س) در این منطقه مستقر شده‌اند و چادرها و اماکنی برای پذیرایی از زائران با غذا و نوشیدنی دایر کرده‌اند.حسینیه‌های منطقه سیده زینب(س) نیز از نخستین روز محرم درهای خود را به روی عزاداران حسینی گشوده‌اند و هیئت‌های عزاداری در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف منطقه آیین‌ عزاداری برگزار می‌کنند.

بنابراین گزارش، پرچم سیاه به نشانه آغاز محرم بر گنبد حرم حضرت زینب(س) نصب شده و این مکان مقدس از صبح تا اواخر شب پذیرای زائران است.


منبع:جام

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین