عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
معاون پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع):
واقعیت تلخی که وجود دارد این است که متاسفانه بخش قابل توجهی از باورهای دینی در زندگی ما مورد غفلت واقع می شود و حال آن که ما برای زندگی سالم و سعادتمند نیاز به این باورها و نظام ارزشی اسلامی داریم.
"عقیق": معاون پژوهشی "دانشگاه باقرالعلوم(ع) "قم، لازمه اصلاح سبک زندگی را بازگشت به نظام معرفتی دینی دانسته و گفت: اصلاح سبک زندگی نباید در حد حرف و شعار باقی بماند. 
 
 حجت الاسلام و المسلمین "محمد مهدی گرجیان" با اشاره به این که مقام معظم رهبری با طرح مساله سبک زندگی اسلامی ، به نکات بسیار مهم و کاربردی اشاره کردند، اظهار داشت: با توجه به این که ما مسلمان هستیم باید بر اساس زیرساخت های فکری هستی شناسانه به طرح ریزی چارچوبی دقیق درباره سبک زندگی اسلامی بپردازیم.
 

وی همچنین افزود: ما در بعد معرفتی نیز در این راستا باید برخوردار از نظام معرفتی عمیق و علمی باشیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در سبک زندگی دینی دست یابیم.

رییس سازمان "بسیج اساتید" استان قم در ادامه با اشاره به این که متاسفانه سبک و الگوی زندگی بسیاری از افراد جامعه، اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: واقعیت تلخی که وجود دارد این است که متاسفانه بخش قابل توجهی از باورهای دینی در زندگی ما مورد غفلت واقع می شود و حال آن که ما برای زندگی سالم و سعادتمند نیاز به این باورها و نظام ارزشی اسلامی داریم.

وی با اشاره به نفوذ آموزه های فرهنگ غربی در جامعه، گفت: اگر باورهای دینی را در زندگی حاکم کنیم، آن موقع سبک زندگی ما ، اسلامی شده؛ البته این ها نباید در حد حرف و شعار باقی بماند، بلکه باید در عمل، چهره خود را نشان دهد، در غیر این صورت باعث بروز شکاف بین اعتقاد و عملکردها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان تاکید کرد: این که رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی ، مساله اصلاح سبک زندگی را مورد توجه قرار داده و دغدغه های بیست گانه خویش را در این باره اعلام فرموده اند، حاکی از اهمیت قضیه و رسالت سنگین ما در این باره است.
 
منبع:خبرگزاری حوزه
کد خبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین