عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
در این نمایشگاه، منازل حرکت امام حسین (ع) از مکه تا کربلا در قالب 25 تابلوی تجسمی با موضوعات متعدد عاشورایی به نمایش گذاشته شده است.
 عقیق: نمایشگاه "روزشمار واقعه عاشورا به روایت هنرهای تجسمی" با عنوان " منازل حرکت سیدالشهدا(ع)"، با حضور "آیت الله وافی"، در مهدیه مسجد مقدس جمکران افتتاح شد.
 
مدیر "مرکز فرهنگی هنری گل نرگس" در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه "روزشمار واقعه عاشورا "  با هدف تببین آموزه ها و نکته های عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع)و ارتقاء سطح معرفتی کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است.
 
"محمدعلی زارع" افزود: در این نمایشگاه، منازل حرکت امام حسین (ع) از مکه تا کربلا در قالب 25 تابلوی تجسمی با موضوعات متعدد عاشورایی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: شناساندن منازلی که حضرت در طول این ایام در آن سکنی گزیدند با ارائه کلیه مشخصات و موقعیت جغرافیایی آن به صورت تجسمی، شاکله اصلی این نمایشگاه مذهبی می باشد.

مدیر مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران بیان داشت: نمایشگاه "منازل حرکت سیدالشهد(ع)" سرشار از درس ها، آموزه ها و ظرافت هایی است .

زارع در بخش دیگری از سخنانش به بیان ویژگی های سفر امام حسین(ع) از مکه تا کربلا پرداخت و گفت: امام(ع) در همه منازل از شهادت حضرت یحیی(ع) و شباهت شهادت خویش با شهادت ایشان سخن گفته اند تا کسانی که در معیت ایشان بوده و شیفته ثروت،  قدرت و شهرت هستند، از کاروان جدا شوند و پاکان پاکباز، فداکار و مخلص بمانند.

وی، کسب اخبار و شرح وقایع از مسافران بیان و بادیه نشینان را از دیگر ویژگی های سفر حضرت عنوان کرد و افزود: هدایت و روشنگری و نشان دادن چهره جنایت پیشه بنی امیه و معرفی شایستگی های اهل بیت علیهم السلام،جزء برنامه های امام(ع) در تمام منازل بوده است.

زارع به ماهیت اصلی تابلوهای نمایشگاه "روزشمار واقعه عاشورا به روایت هنرهای تجسمی"  اشاره کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه بر اساس تحقیقات پژوهشگر عاشورایی محمد رضا سنگری تصویرسازی شده است.

گفتنی است، نمایشگاه "روزشمار واقعه عاشورا به روایت هنرهای تجسمی"  از 19دی ماه به مدت 10 روز در روزهای معمول از ساعت 8 لغایت 14 و در روزهای سه شنبه، پنجشنبه تا ساعت 22 در مهدیه مسجد مقدس جمکران پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
منبع: خبرگزاری حوزه
کد خبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین