عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
دبیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت:
امروز شیعه بودن در مالزی جرم است و علی رغم این که همه ادیان آزاد هستند، ماه محرم امسال نیروهای دولت مالزی به حسینیه شیعیان حمله کرده و تعداد زیادی از آنان را دستگیر کردند؛ حوزه علمیه باید به داد آنان برسد.
عقیق: "حجت الاسلام والمسلمین کاشانی" با تاکید بر این که حوزه علمیه می بایست نسبت به مساله فشار بر شیعیان مالزی واکنش نشان دهد، خاطرنشان کرد: فشاری که امروز نسبت به شیعیان مالزی وجود دارد فشار ظالمانه ای است و باید برداشته شود، همچنان که همه ادیان در مالزی آزادی دارند، شیعیان نیز باید از این آزادی بهره مند شوند؛ امروزه تنها گروهی که در مالزی اجازه فعالیت ندارد، تشیع است؛ در حالی که همه ادیان در این کشور آزادانه فعالیت می کنند، اما می بینیم که شیعیان در حسینه خود نیز دستگیر و به زندان برده می شوند، در هفتم ماه محرم امسال نیز 20 تن از خواهران و براداران را دستگیر کردند.
 
 دبیر انجمن گفتگوی اسلام  و مسیحیت تاکید کرد: باید با تقویت مراکز فرهنگی شیعی در مالزی و برقراری ارتباط بهتر بین فرهیختگان ایران و مالزی، این فضای شکننده از بین برود.
 

وی خواستار راه اندازی یک شبکه ماهواره ای شیعی در مالزی شد و گفت: راه اندازی یک شبکه ماهواره ای به زبان انگلیسی و مالایی، می تواند حرف شیعه را به گوش مردم مالزی برساند که مطمئنا اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی تاکید کرد: حوزه علمیه باید فعالیت جدی را بتواند آغاز کند، گرچه در این فعالیت باید حساسیت های منطقه ای را در نظر گرفت و به گونه ای حرکت نشود که باعث شود آنچه وجود دارد ضربه ببیند، چرا که مالزی فضای شکننده ای دارد و باید با ادبیات خود آنان وارد این فضا شد.

دبیر انجمن گفتگوی اسلام  و مسیحیت با اشاره به این که تنها تعداد ده طلبه مالزیایی در جامعه  المصطفی تحصیل می کنند، عنوان کرد: این تعداد کافی نیست و طلاب پس از بازگشت به مالزی نیاز به حمایت دارند، گاهی مجبور می شوند به دیگر فعالیت های اقتصادی بپردازند که باید زمینه سازی فعالیت های آنان در مالزی فراهم شود.

 
منبع:خبرگزاری حوزه
کد خبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محب213
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
1
من خودم چندوقتی اونجا بودم در مالزی تبلیغ تمام ادیان واقعی و کذایی حتی بت پرستی آزاد است اما تبلیغ دین شعیه ممنوع و برخورد بسیار شدیدی با مبلغان میشود اجازه برگزاری مراسم عزاداری حتی در خانه هم داده نمیشود وهابیت کامل حکمفرماست در مالزی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین