عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
مداحی کربلایی نریمان پناهی در هیئت رزمندگان مکتب الحسین(ع)
یکی از لعنت ها به این موضوع برمی گردد که کسانی که امر به معروف می کنند ولی خودشان معروف را انجام نمی دهند و کسانی که نهی از منکر می کنند ولی خودشان آن منکر را انجام می دهند...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم عزاداری شب دوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام آغاسی و مداحی کربلایی نریمان پناهی و حاج جعفر عرب نژاد در حسینیه شیهد همت برگزار شد

نکاتی از سخنان حجت الاسلام آغاسی را بخوانید؛

_ ثارالله به کسی گفته شده که خونخواهی این شخص را فقط خدا انجام می دهد. همه چیزی که در عالم می بینیم از برکت وجود سیدالشهدا می باشد. خون خواه امام  حسین تنها خود خدا می تواند باشد.

_سیدالشهدا بار حفظ اسلام را در آن مقطع به تنهایی به دوش کشیدند.

_ لعن کردن یک سری پیامدهایی دارد. یکی از این پیامدها این است که لعن حق شفاعت و شهادت روز قیامت را از ما می گیرد. هر کسی را نمی توان لعن کرد مخصوصاً اگر مؤمن باشد. قرآن راه لعن را نشان داده و حساب دارد و به ما نشان داده که چه کسانی را لعن کنیم. دومین پیامد این است که وقتی کسی را لعن می کنیم اگر جزء کسانی بود که لعن آنها جایز بود که هیچ و گرنه لعن به خود آدم برمی گردد.

_ کسانی که مورد لعن قرار می گیرند و در قرآن به آنها اشاره شده است چند دسته می باشند که اولین دسته ای که می توان آنها را لعن کرد منافقین و کافرین است. دومین دسته آزار رسانندگان به خدا و رسولش می باشند. سومین گروه کسانی هستند که قطع رحم می کنند که معنای گسترده ای دارد که خانواده و دوست و آشنا را در بر می گیرد. گروه بعدی تأخیر اندازان نماز می باشند. گروه دیگری ملعونان قومی هستند که آن عمل قبیح را انجام می دادند. هفتمین گروه از ملعونین رشوه دهنده و رشوه گیرنده می باشد. گروه بعدی آزار دهنده والدین هستند. نهمین گروه از ملعونین مردی که لباس زنانه بپوشد. دهمین گروه رباخواران می باشند. یازدهمین روی گردانندگان از پدر و مادر و بر هم زدن رابطه زن و شوهر و سخن چینان می باشند.

_یکی از لعنت ها به این موضوع برمی گردد که کسانی که امر به معروف می کنند ولی خودشان معروف را انجام نمی دهند و کسانی که نهی از منکر می کنند ولی خودشان آن منکر را انجام می دهند. اینها جزء دسته هایی هستند که در قرآن به صراحت گفته شده که این ها از ملعونین هستند. شرایط امر به معروف و نهی از منکر را باید خیلی رعایت کرد.

_ دو چیز جامعه ما را اذیت می کند یکی مال حرامی که بعضاً بدون قصد وارد زندگی مردم می شود و دیگری ناشکری به چیزهایی که داریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین