عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
شب دوم/ مداحی حاج علی قزبانی در بیت الحسین
اگر زمانی حال گرفته ای داشتید و احساس کردید قبض بر شما غلبه کرده و حال نماز شب و انس با قرآن ندارید فوری خود را به سیدالشهدا متصل کنید.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب دوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و مداحی حاج علی قربانی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید؛

_ آیاتی در قرآن کریم می باشد که این آیات قبل از تولد سیدالشهدا نازل شده و ارتباط با سیدالشهدا دارد. و از این ارتباط به راحتی می توانیم استفاده کنیم به شرطی که این ارتباط را در صدر قرار دهیم و در ذیل هم روایات و زیاراتی که از ناحیه معصومین وارد شده دلیل این مدعا می باشد.

_ مشکاة به معنی چراغدار است و در آیه قرآن به معنی چشم پر نور می باشد. نور هم خودش روشن است و هم عامل روشنایی غیر است. در فرهنگ دینی ما به بعضی از امور نور اطلاق می شود. علم و حدیث، فقه، هدایت، پیامبر، حضرات معصومین، از اموری هستند که نور می باشند.

_ نور آسمان ها و زمین خداوند می باشد و تمام نورانیت و هدایت فقط و فقط از طریق بندگی خدا منحصر است. هر کسی به طریق بندگی خدا بود به حیات و نورانیت نائل می شود. نورانیت عامل سکون و آرامش و دور شدن از دغدغه ها است. زمانی که ظلمت همه جا را فرا بگیرد استرس و بی قراری وجود انسان را می گیرد. انسان از زمین و آسمان ممکن است که بیم داشته باشد ولی زمانی که نورانی بشود و فضا دیده بشود و هر چه نور بیشتر باشد، آرامش و قرار انسان بیشتر خواهد بود.

_ اگر کسی در مسیر عبودیت و بندگی خدا قرار بگیرد در مسیر نورانیت و کمال و تعالی است. و اگر کسی در مسیر بندگی خدا قرار نگرفت و از مسیر بندگی فاصله گرفت به مسیر ظلمت رفته است و ظلالت به سراغ او می آید. آفاتی از رهگذر این ظلالت ها و ظلمت ها به سراغ انسان می آید.

_ شرط عبودیت و بندگی خدا هفت مطلب است که به دو مطلب از آن اشاره می شود. اولین شرط حقوق الهی است و هر چه خدا به عنوان حق به گردن ما قرار داده و انسان به بهترین وجه ممکن انجام دهد. رأس این حقوق هم فرایض است که رأس فرایض هم واجبات است. انسان نسبت به نماز که رأس امور و تکالیف است، اهتمام بورزد. و اگر از این اهتمام دوری کند یقیناَ در مسیر نور قرار نگرفته و در مسیر ظلمت قرار گرفته است

_ دومین شرط حفظ حدود الهی است. من پایم را از حد خود بیرون نگذارم. یعنی عدم ارتکاب محارم و اجتناب از معاصی داشته باشد که در مسیر بندگی و عبودیت قرار می گیرد. کسی که از این دو شرط دور باشد یقیناً نمی شود در مسیر نور الهی که عبادت و بندگی راه رسیدن به این نور است فاصله می گیرد.

_ سلامی که به سیدالشهدا می دهیم ناظر به همین مسئله است. همه معصومین و سیدالشهدا نور هستند و تأسی به معصومین راه را روشن می کند چرا که خود نور هستند و عامل نورانیت دیگر اشیاء هم هستند. سیدالشهدا نور خدا می باشد. با ضیافتی که در این دهه اول محرم سیدالشهدا برای ما پهن کرده است که انسان می تواند از رهگذر نورسیدالشهدا به نورانیت برسد.

_ نور سیدالشهدا را نتوانستند از بین ببرند. این نور هیچ ظلمتی ندارد و سراسر هدایت است.

_ پنج دستوری که امام رضا دادند این است که روز اول محرم را روزه بگیرید که برای برآورده شدن حوائج بسیار مؤثر است و اگر می خواهید گریه کنید فقط برای سیدالشهدا گریه کنید. گریه بر ابی عبدالله باعث نورانیت است و زنگ و آفت و آسیب را از انسان می گیرد. اگر گریه کردید و اشکهایتان بر گونه هایتان سرازیر شد خداوند تمام گناهان کوچک و بزرگ را می ریزد. دومین دستور این است که اگر می خواهید خدا از تو خشنود شود از زیارت ابی عبدالله غفلت نکنید که چه زیارت از دور و چه زیارت از نزدیک هر دو ثواب دارد. لعن فرستادن به دشمنان یکی دیگر از دستورهای امام رضا است. دستور دیگر این است که حضرت می فرمایند که برای شادی ما شاد و بر غصه ما غصه دار باشید که تمام این دستورات انسان را به نورانیت می رساند.

_ اگر زمانی حال گرفته ای داشتید و احساس کردید قبض بر شما غلبه کرده و حال نماز شب و انس با قرآن ندارید فوری خود را به سیدالشهدا متصل کنید. که با دو مطلب گریه و زیارت باید انسان خود را از این قبض خارج کرد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین