عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
مدیر نشر عطش هیأت‌ها و منبرهای مذهبی را سکوی پرتاب کتاب دانست و گفت: برای حل مشکلات توزیع و ترویج کتاب در کشور می‌شود از این ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ اما متاسفانه تاکنون اقدام قابل‌توجهی در این خصوص انجام نشده است.
عقیق:روح الله لک علی آبادی، مدیر نشر عطش در گفت‌وگویی اظهار داشت: توزیع کتاب در شهر قم به لحاظ فضای فرهنگی که وجود دارد، به مراتب بهتر از سایر استان‌های کشور است؛ اما متاسفانه این روند در نقاط دیگر دیده نمی‌شود و کتاب به راحتی به دست مخاطب اصلی‌اش نمی‌رسد.

وی افزود: یکی از ضعف‌های اصلی شبکه توزیع کتاب در کشور این است که ارتباط میان ناشر و کتاب‌فروش به‌خوبی برقرار نشده و تا وقتی این مشکل حل نشود، اتفاق خاصی هم در حوزه توزیع کتاب و محصولات فرهنگی در کشور نمی‌افتد.

مدیر نشر عطش در ادامه با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت ارشاد از ناشران نیز گفت: متاسفانه نگاه جدی مدیران ارشاد نه به کتاب، بلکه به سایر حوزه‌ها مانند سینماست. البته نمایشگاه کتاب به صورت یک رسم دیرین هر سال برگزار می‌شود؛ ولی اقدام جدی برای جا انداختن کتاب به عنوان یک کالای اساسی در ذهن مخاطب صورت نگرفته است. خرید کتاب از ناشران هم دردی را دوا نمی‌کند چون تعدادی که خریداری می‌شود آنقدر اندک است که نمی‌تواند مشکلات ناشر را حل کند. وزارت ارشاد به جای اینگونه حمایت‌ها باید بسترهای لازم را برای توزیع کتاب در سراسر کشور فراهم کند.

این عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی ظرفیت‌های توزیع و ترویج کتاب در کشور نادیده گرفته شده است گفت:  مدارس، حوزه‌ها، هیئت‌ها و منبرها می‌توانند سکوی پرتابی برای کتاب باشند؛ اما توجه جدی به آنها نمی‌شود. کسانی که در مسجد و هیئت‌های مذهبی سخنرانی می‌کنند، مورد اعتماد مردم هستند و اگر کتابی را معرفی کنند به طور قطع مورد توجه قرار می‌گیرد. این ظرفیت بزرگی است و باید درست از آن استفاده کرد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین