عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
حجت الاسلام نوچمنی پاسخ داد:
استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که برخی می گویند چرا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) علیرغم اطلاع از وقوع شهادتشان در سرزمین کربلا به آنجا رفتند، گفت: مهمترین دلیل برای این سفر عمل به وظیفه الهی و اطاعت امر خداوند بود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسمعلی نوچمنی، دبیر کل جبهه حامیان ولایت، استاد حوزه و دانشگاه و امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک غرب در جمع مردم ولایتمدار و نمازگزاران مسجد ارگ به سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز این سخنرانی با طرح این سوال که برخی می گویند چرا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) علیرغم اطلاع از وقوع شهادتشان در سرزمین کربلا به آنجا رفتند، گفت: مهمترین دلیل برای این سفر عمل به وظیفه الهی و اطاعت امر خداوند بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به عنوان عبد صالح خدا اطاعت و عمل به امر پروردگار هستی بخش را مهمتر و والاتر از جان و مال می داند.

دبیر کل جبهه حامیان ولایت با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در مسیر حرکت شان از مکه و مدینه به کربلا بارها و بارها در پاسخ به سوالات مردم که چرا به کربلا می روند حتی ساعت، زمان و مکان دقیق شهادتشان را بیان می نمودند.

وی افزود: بنابراین مشخص است حضرت سیدالشهدا (ع) با اطلاع دقیق از تاریخ، زمان، مکان و صحنه های کربلا عازم این سفر شدند.

مدیر سابق حوزه علمیه حضرت حجت (عج) در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از شبهاتی که درباره ماجرای کربلا مطرح است این است که چرا امام حسین (ع) خانواده خاصه زن و بچه خردسال خود را نیز به کربلا برده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نوچمنی در پاسخ به این شبهه گفت: هر ماجرایی یک نمایش دارد و یک پیام رسانی، ماجرای کربلا و حوادث عاشورا نمایش این حادثه عظیم تاریخ بشری است لذا باید کسانی می بودند که ضمن نقل این ماجرای مهم و عظیم پیام ها و عبرت های آن را نیز به گوش جهانیان می رساندند.

خطیب این مجلس ادامه داد: به همین دلیل ابا عبدالله الحسین (ع) خانواده خود را نیز به کربلا بردند و تاریخ نیز نشان داد افشاگری های حضرت زینب کبری (س) و حضرت سکینه و امام سجاد (ع) و خانواده شهدای کربلا توانستند پیام عاشورا را زنده نگه دارند.

دبیر کل جبهه حامیان ولایت در پایان با قرائت این آیه قرآن خود را به دست خودتان به هلاکت نیاندازید، اظهار داشت: قرآن به انسان تاکید می کند وقتی دین، جان یا مال یا ناموس تان در خطر است باید از جان خود بگذرید تا دین الهی زنده و پابرجا بماند.

وی با بیان اینکه یکی از درس های مهم کربلا ولایتمداری بود، گفت: در چنین صحنه های مهمی ولایت مداران، ولایت گریزان و ولایت ستیزان از همدیگر تفکیک می شوند.

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: باید از حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درس ولایتمداری را آموخت به طوری که همگان امروزه باید مطیع امر ولایت زمان یعنی ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای باشند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین