عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
آیت الله جلالی خمینی:
با بیان اینکه بندگی خدا بر دو قسم تکوینی و تشریعی است، گفت: عبادت تکوینی را همه انجام می دهند حتی نباتات مانند در، دیوار، منبر هرچند ما این موضوع را درک نمی کنیم.
عقیق: آیت الله جلالی خمینی، نماینده سابق حضرت امام در سازمان حج و استاد حوزه در جلسه سخنرانی هفتگی خود در مسجد احمدیه با اشاره به اینکه حضرت سجاد (ع) 51 حق برای انسان برشمرده است، گفت: اولین حقی که بر گردن انسان است حق خداوند می باشد.

وی ادامه داد: ما در برابر خداوند فقیر و بیچاره هستیم و سراسر نیازمند؛ انتم الفقرا الی الله. سخنران این مجلس با اشاره به اینکه باید در برابر خداوند تعظیم، کرنش و عبادت کرد، اظهار داشت: هیچکس به اندازه پروردگار به انسان خوبی نکرده است البته خدا نیازی به عبادت بنده ندارد و خواسته با این عبادت درجات رفیعی را به انسان عطا فرماید

وی افزود: عبادت خدا علاوه بر اثرات اخروی بر روح انسان در این دنیا نیز اثر دارد. آیت الله جلالی خمینی با بیان اینکه بندگی خدا بر دو قسم تکوینی و تشریعی است، گفت: عبادت تکوینی را همه انجام می دهند حتی نباتات مانند در، دیوار، منبر هرچند ما این موضوع را درک نمی کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شرق تهران تصریح کرد: عبادت تشریعی از سوی انبیا بیان شده است که این عبادت مخصوص انسان بوده زیرا که عقل نیازمند است. وی ادامه داد: اگر خدا انسان را از طریق انبیا و اولیا هدایت نکند گمراه شده خودپرست، خورشیدپرست و حتی گاوپرست می شود.

استاد سطوح حوزه با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد تنها مشغول نیازهای اولیه مانند آب و خوراک هستند، اظهار داشت: خداوند در مورد چنین افرادی می فرمایند مانند چهارپایان و بلکه گمراه تر از آنها هستند. وی افزود: در روز قیامت چهارپایان شکایت می کنند که این انسان چه چیز بالاتری از ما داشته است.

آیت الله جلالی خمینی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می فرمایند مردم در عبادت چند دسته اند گروهی به دلیل ترس از جهنم خدا را عبادت می کنند دسته دیگر به شوق بهشت بندگی خدا می کنند اما دسته دیگری هستند که خدا را فقط برای خدا می پرستند.

تولیت حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی در پایان با اشاره به اینکه بندگی خدا فقط برای خدا توفیق می خواهد، گفت: امام علی (ع) می فرمایند ای خدای من تو را نه برای طمع بهشت و نه ترس از جهنم بلکه صرفا برای عشق و علاقه تو عبادت می کنم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین