عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
آیت‌الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد مقدس در نخستین نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان گفت: مادحین، وعاظ و سخنرانان واقعیت‌های زندگی اهل بیت(ع) را بگویند، همچنین با بیان هنرمندانه‌شان افراد را جذب کنند، تنها اشک کافی نیست.

عقیق: اولین نشست سرمربیان سازمان بسیج مداحان با حضور آیت‌الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری و سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ستاد مرکزی سازمان بسیج مداحان برگزار شد.

در این نشست آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نقش رابطه خوب و مناسب بین سرمربی و متربی، اولین مرحله تربیت و تزکیه بین سرمربی و متربی را علاقه‌مندی دو جانبه دانست و افزود: این اصل از مهمترین اصول رفتاری پیامبر اکرم(ص) است که دیگران را جذب می‌کرد و ما هم اگر بخواهیم انسان‌سازی و تربیت موفقی داشته باشیم، باید اصول رسول خدا(ص) را پیاده کنیم که نمونه بارز این تربیت و انسان‌سازی تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) بود.

*آیت‌الله علم‌الهدی: باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود/تنها «اشک» کافی نیست

وی در ادامه با بیان نقش مهم مادحین، وعاظ و سخنرانان در مورد بیان صحیح و درست واقعیت‌ها درباره زندگی اهل بیت(ع) افزود: این گروه باید با بیان هنرمندانه و کامل مطالب افراد را جذب کرده و تنها اشک کافی نیست، بلکه باید معرفت اهل بیت(ع) را برای ایشان نهادینه کنیم، باید در عرصه تبلیغ و روضه‌خوانی به روز بود و محفوظات زیادی داشت تا بتوان در این فضا و در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) مطالبی محکمی داشت.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز داشت: باید روضه‌خوانی‌ها را گسترش دهیم و مستمعان را متخد و منسجم کرد و مطالب و اشعار و بیانات به روزی داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذاری و جذب بیشتری داشته باشیم، باید مداحان و سخنرانان را طوری تربیت کرد که ارزشی باشند و همیشه نوکر اهل بیت(ع) باشند.

*سردار نقدی: عاشورای امسال زمان مناسبی برای برائت از یزید زمان است

درادامه سردار نقدی در سخنان کوتاهی با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدات این قشر، به روز کردن شیوه‌های عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بزرگترین اجتماع مردم دنیا را در روزعاشورا است و از آنجایی که عاشورای حسینی امسال مصادف با روز 13 آبان است، عاشورای امسال زمان مناسبی برای برائت از یزید زمان یعنی آمریکا و اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، این نشست با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله‌ علم الهدی به پایان رسید.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین