عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
خاطره‌گویی بادپا در فراق استاد مولایی
یکی از قاریان ممتاز قرآن کریم با اشاره به بهترین تفریح دوران نوجوانی‌اش گفت: پس از تعطیلی مدرسه پشت در آن محفل می‌نشستم و تکالیفم را انجام می‌دادم تا از این تفریح محروم نشوم.
عقیق:«محسن بادپا» قاری ممتاز قرآن کریم که بیش از 40 سال از محضر استاد «مولایی» بهره گرفته است، در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس اظهار داشت: زمانی که نوجوانی 11 ساله بودم با جلسات قرآن استاد «مولایی» آشنا شدم و از آن پس با علاقه بسیاری در جلسات استاد شرکت می‌کردم.

حضور در جلسات قرآن استاد مولایی بهترین تفریحم بود

وی با بیان اینکه من همواره برای حضور در جلسات استاد مولایی شوق خاصی داشتم، خاطر نشان کرد: استاد مولایی قرائت قرآن را همیشه مهم‌ترین برنامه خود می‌دانست و ساعت‌ها پای رحل قرآن می‌نشست و به تلاوت قرآن می‌پرداخت یا قرائت‌های شاگردانش را اصلاح می‌کرد.

بادپا با اشاره به اینکه استاد مولایی به اختلاف قرائات تسلط بسیاری داشت، گفت: در کلاس‌های ایشان یادگیری تجوید و اختلاف قرائات مورد توجه قرار داشت البته استاد مولایی در لابه‌لای تدریس قرائت قرآن به ترجمه و تفسیر نیز توجه می‌کرد.

وی با بیان اینکه جلسات استاد مولایی برای من بهترین تفریح در دوران نوجوانی بود، تصریح کرد: جلسات قرآن ایشان آنقدر جذاب بود که من همواره سعی می‌کردم به هر طریقی در جلسات ایشان شرکت کنم. به یاد دارم در زمستان‌ها با وجود اینکه هوا بسیار سرد بود و برف می‌بارید پس از تعطیلی مدرسه با شوق برای حضور در کلاس آماده می‌شدم حتی گاهی با کیف و کتاب مدرسه، پشت در کلاس استاد مولایی تکالیفم را انجام می‌دادم تا به راحتی بتوانم در کلاس ایشان شرکت کنم.

شاگردان استاد مولایی ادامه‌دهنده راه ایشان باشند

این شاگرد استاد مولایی با اشاره به اینکه کلاس‌های استاد مولایی از جذابیت خاصی برخوردار بود که تمامی افراد از بزرگ و کوچک را جذب می‌کرد، افزود: ایشان در اخلاق و رعایت مضامین قرآنی در زندگی بی‌نظیر بود. استاد مولایی در کنار فعالیت‌های قرآنی به حمایت و کمک به نیازمندان می‌پرداخت به همین منظور اقدام به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه نیکان کرد تا بتواند به نوعی حامی نیازمندان شود.

وی با بیان اینکه استاد مولایی در طول عمر خویش شاگردان توانمند بسیاری تربیت کرد که هر کدام از آنها در حوزه قرآن حرفی برای گفتن دارند، خاطر نشان کرد: از دست دادن استاد بزرگ تمامی قاریان باعث ایجاد خلأ در جامعه قرآنی می‌شود که این ضایعه را به تمامی مردم ایران تسلیت می‌گویم و امیدوارم شاگردان ایشان ادامه دهنده راه استاد باشند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین