عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
رژیم آل‌خلیفه برای تسلط بر هیئت‌های حسینی اقدام به تاسیس «شورای اجرایی دائمی هیئت‌ها و دسته‌جات بحرین» کرده است که علمای بزرگ این کشور از جمله شیخ عیسى احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین به شدت با آن مخالفت کرده‌اند.
عقیق: در پی تلاش رژیم آل‌خلیفه برای تسلط بر هیئت‌های و دسته‌جات حسینی با تاسیس «شورای موقت اجرای هیئات و دسته‌جات» برای ایجاد «شورای اجرایی دائمی هیئت‌ها و دسته‌جات بحرین»، علمای شیعی نسبت به این اقدام واکنش شدید نشان دادند.

بنابر این گزارش، 4 تن از علمای بزرگ بحرین در بیانیه‌ای با اشاره به تاسیس این شورا با دستور و حمایت رسمی دولت بحرین، اعلام کردند: این امر نگرانی‌های شدیدی را برای تلاش بر تسلط بر امور دینی ایجاد می‌کند و این تلاشی است که پیش از این «شورای عالی سابق امور اسلامی» در آن شکست خورد.

این علمای شیعه بحرینی افزوده‌اند: آن شورا تلاش کرد در همه عرصه‌های دینی و بر مساجد، تکایا، هیئات و حوزه‌ها تسلط پیدا کند که با فتاوای فقها مبنی بر تحریم مواجه شد.

به نوشته پایگاه رسمی شورای علمای اسلامی بحرین، این علمای شیعه بحرینی که شامل شیخ عیسى احمد قاسم رهبر شیعیان و انقلابیون بحرین، سیدجواد الوداعی، شیخ عبدالحسین الستری و سید عبدالله الغریفی است، با اشاره به فتاوای تحریم تسلط دولت بر مساجد، تکایا، هیئات و حوزه‌ها تاکید کردند: طرح جدید تنها همان طرح سابق است اما با عنوانی جدید لذا فتاوای قبلی مبنی بر حرمت این امر باقی است و از همه مسئولان هیئات و تکایا می‌خواهیم با شورای جدید همکاری نکنند و در این باره هشیار باشند.

همچنین «شورای علمای اسلامی» نیز با تایید این بیانیه، در بیانیه‌ای تاسیس «شورای اجرایی دائمی هیئات و دسته‌جات بحرین» را اقدامی حطرناک برای مداخله سیاست در امور دینی و تلاشی روشن برای تسلط بر حسینیه‌ها و هیئات دانسته و اعلام کرده است: این شورا برای اهداف سیاسی تاسیس شده و با استقلال امور دینی و مذهبی در تعارض است و فتاوای دینی نیز آن را رد کرده است.


منبع: خبرگزاری فارس
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین