عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
معلم قرآن منطقه ۹ آموزش و پرورش بود، زندگی و تدریس را رها کرد و به جبهه رفت، در حال تلاش برای رهایی گردان حمزه از محاصره دشمن به شهادت رسید و پیکرش بعد از ۲۸ سال به میهن بازگشت.
عقیق:یادواره شهدای قرآنی از اوایل سال 1392 با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ آغاز و طی آن 114 شهید قرآنی تهران بزرگ شناسایی و هیئات قرآنی دیدار با خانواده‌های معظم این عزیزان را آغاز کردند.

یکی از شهدای بزرگوار قرآنی تهران شهید «عباس نورایی» است. وی از معلمان قرآن آموزش و پرورش بود که در کنار تدریس قرآن در آموزش و پرورش جلسه‌ای هم برای تربیت جوانان و نوجوانان برگزار می‌کرد.

وی قاری و حافظ قرآن کریم بود و اکنون فرزندش هم حافظ کل قرآن است.

 

از جمله اقدامات ارزشمند این شهید والا مقام راه‌اندازی هیئت «مکتب قرآن و ولایت» است که هنوز هم توسط همرزمان و شاگردان وی برگزار می‌شود.

این شهید بزرگوار در 27 بهمن‌ماه 1364 در عملیات والفجر هشت و در منطقه فاو برای شکستن محاصره گردان حمزه از دست دشمن وارد عمل شد و به شهادت رسید. پیکر مطهر ایشان پس از 28 سال به میهن بازگشت.

در این گزارش فیلم مستند این شهید بزرگوار که با همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تهیه و تولید شده را با هم می‌بینیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
0
0
سلام
چرا منبع رو ننوشتید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین