عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
یکی از مراجع تقلید شیعیان تاکید کردند: مشاهده سادات انسان را به یاد پیامبر (ص) و خاندان پاک ایشان می‌اندازد و از همین رو ضروری است که مسیر سادات به مسیر ایشان شباهت بیشتری داشته باشد.
عقیق: آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش تجلیل از طلاب سید اصفهان گفتند: اصفهان ابتکارات زیادی دارد که برگزاری همایش تجلیل از طلاب سید از جمله همین ابتکارات است.

ایشان ادامه دادند: برگزاری این همایش‌ها موجب همبستگی سادات حوزی اعم از استاد، خطیب و طلاب می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه سادات جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارند، افزودند: روایات متعدد و همچنین برخی آیات قران بر ضرورت احترام به جایگاه ذریه پیامبر (ص) تاکید دارد.

آیت الله مکارم شیرازی افزودند: احترام به سادات از چند جهت از جمله اینکه سادات فرزندان پیامبر اکرم (ص) هستند و همچنین این احترام عکس العملی است در مقابل کسانی که می‌گفتند پیامبر(ص) ابتر است.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به فرازهایی از سوره کوثر گفتند: تجمع طلاب تحقق عینی این معجزه قرآنی است که با عبارت «کوثر» از حضرت فاطمه (س) یاد می‌کند و ما امروز شاهد حضور سادات بسیار زیادی اعم از شیعه و سنی در کشورهای مختلف جهان هستیم.

ایشان اظهار کردند: مشاهده سادات انسان را به یاد پیامبر (ص) و خاندان پاک ایشان می‌اندازد و از همین رو ضروری است که مسیر سادات به مسیر ایشان شباهت بیشتری داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: هر چه قدر و ارزش انسان بالا‌تر باشد انحراف او نیز بزرگترخواهد بود و اگر سقوطی داشته باشد خطر او برای خود و جامعه اسلامی بیشتر است.

این مرجع تقلید محبت را سرمایه بزرگی برای انسان‌ها دانسته و تاکید کردند: هر چند اکرام و احترام سادات برای مردم ضروری است ولی سادات نباید انتظار و توقع چنین احترامی را داشته باشند.

ایشان احترام به سادات را احترام به پیامبر اسلام (ص) دانسته و افزودند: طلاب سید باید این احترام را حفظ کنند و خود را از خطر لغزش به خدا بسپارند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: مقام سیادت باید بر اخلاق و تقوای ذراری پیامبر (ص) بیافزاید.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین