عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
نشست رؤسای کانون مداحان کشور
رئیس کانون مداحان گفت: امسال تقویت روضه‌های خانگی را مدنظر داریم و از همه مداحان خواسته‌ایم نسبت به اثرات مخرب ماهواره در خانواده هشدار دهند.
عقیق: نشست رؤسای کانون مداحان کشور با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم روحانی‌نژاد معاون امورفرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان و جمعی از اعضای این کانون برگزار شد.

* تاکید بر گسترش روضه‌های خانگی

خرسندی در این نشست ضمن تشکر از اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا به دلیل برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: این همایش طلیعه‌ای برای ورود به ماه محرم است، ما نیز در کانون مداحان سعی می‌کنیم فضای کشور را برای برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی آماده کنیم.

وی شعار امسال را «جهاد فرهنگی جهت نشر حماسه حسینی» اعلام کرد و افزود: امسال تقویت روضه‌های خانگی را مدنظر داریم، چون با بیمه کردن خانواده‌ها می‌توانیم جلوی تهاجم دشمن بایستیم. همچنین روی حذف ماهواره از خانواده تاکید داریم.

رئیس کانون مداحان ادامه داد: امسال هفته امر به معروف در دهه اول محرم واقع شده است به همین منظور تجمیع عظیمی در میدان امام حسین تهران با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت برگزار می شود، همچنین در روز عاشورا که با 13 آبان مصادف شده، تجمع بزرگ استکبار ستیزی در لانه جاسوسی سابق انجام می‌گیرد.

*تقویت راهبرد تمرکززدایی در عزاداری‌ها

معاون امور فرهنگی و تبلیغی در سازمان تبلیغات اسلامی نیز در بخشی از این نشست در توصیه‌های خطاب مداحان گفت: باید حرمت مقدسات مذاهب دیگر را حفظ کنیم، همانطور که انتظار داریم مذاهب دیگر نیز حرمت ما را حفظ کنند، این سیاست‌های همیشگی ما است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب ستایشگران اهل بیت(ع) را مبلغ می‌دانند، بنابراین مداحان و ستایشگران باید علاوه بر شعر و نوحه در انتقال معارف نیز به تمامی شکل‌ها بکوشند.

این کارشناس مذهبی افزود: تلاش دشمن این است که خرافات و موهومات را ترویج کنند مداحان باید نسبت به دور کردن خرافات از ساحات عزاداری‌ها تلاش کنند.

روحانی نژاد با اشاره به تلاش کانون مداحان در برگزاری متمرکز و باشکوه عزاداری‌ها ادامه داد: باید تلاش کرد این نقش به خوبی ایفا شود اما نباید در تمام شهرها و شهرستان‌ها موضوع عزاداری فقط به یک نقطه متمرکز شود بلکه همه فضای کشور باید به مراسم عزای سیدالشهدا تبدیل شود، اگر غفلت کنیم و فقط به عزاداری‌های محوری بپردازیم، رفته رفته مراسم کوچکتر، محو خواهند شد.

در پایان این مراسم ضمن تمجید از نقش بی بدیل صدا و سیما در انعکاس عزاداری‌های مردمی، پیشنهاد شد مداحان قبل از حضور در رسانه ملی توسط کانون مداحان مورد تأیید قرار گیرند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین