عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
توصیه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی؛
گناه بار انسان را سنگين مي‌کند و این خود انسان است که باید آن را حمل کند ولي انجام اعمال خير بار انسان را سبک کرده و خداوند طبق شريفهٴ ﴿إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ﴾ از ظرف و مظروف انسان با خبر است.

عقیق:حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسهٴ نهم تفسير سورهٴ مبارکه زمر، به اختصاص خلقت و تدبير مطلق براي ذات اقدس اله پرداختند و بيان داشتند: بعد از مطرح شدن توحید از سوي قرآن کريم و ابطال سخن مشرکان، خلقت و تدبير مطلق مخصوص خداست. لذا فقط باید او را عبادت کرد چرا که الوهيت متعلق به خداوند است.

ايشان در بخش ديگري از فرمايشات خود به ظهور احسن الخالقين در وجود زنان و مادران اشاره داشتند و ابراز کردند: زن اگر به باطن خود پي ببرد مي‌فهمد که احسن المخلوقين است چرا که باطن انسان بيشتر در مادر اثرگزار است و احسن الخالقين بودن در پرورشگاه مادر ظهور دارد.

اين حکم متأله تدبير رزق و خالقيت را نيز از آنِ خداوند دانستند و تصريح ‌کردند:
طبق شريفهٴ قرآن که مي‌فرمايد: ﴿لَهُ المُلْکُ﴾ تدبير رزق و خالقيت از آن اوست و ﴿مَلَکُوتُ کُلِّ شَيْ‏ءٍ﴾ نيز از آن خداوند است و زمام و اختيارهمه چیز بدست باري تعالي است و حضرت ابراهيم(عليه السلام) نيز ملکوت آسمانها و زمين را ديد لذا فرض ندارد که ما دروس فيز يک و شیمی داشته باشيم و اينها سبقهٴ غیر دینی داشته باشند بلکه همهٴ اينها دينی است.

ايشان در تفسير آية هفتم همین سوره در خصوص اهميت شاکر بودن بندگان بیان فرمودند:
طبق فرمایش قرآن اگر شاکر باشید خداوند از شما راضي مي‌شود و امام حسين(عليه السلام) نيز در دعاي عرفه مي‌فرمايند: رضاي الهي سببي ندارد و از فعل خداوند است چرا که خداوند مصون از تحول است و عاملي از بيرون باعث خوشحالي يا ناراحتي او نمي‌شوند لذا خداوند هر موقع از شما راضي شد برکاتي را بر شما ارزاني مي‌دارد.

معظم له ادامه دادند:
گناه بار انسان را سنگين مي‌کند و این خود انسان است که باید آن را حمل کند ولي انجام اعمال خير بار انسان را سبک کرده و خداوند طبق شريفهٴ ﴿إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ﴾ از ظرف و مظروف انسان با خبر است.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پايان به بحران خشکسالي در کشور اشاره کردند و فرمودند:
خشکسالي يک امتحان الهي است و اگر در جامعه گناه کم شود مانند اینکه کسي از بيت المال سوء استفاده نکند و خلافي مرتکب نشود خداوند سدها را پُر خواهد کرد از طرفي دعا نيز خيلي موثر است چرا که به تعبير بوعلي سينا يک انسان فيلسوف کسي است که بين انسان‌هاي خوب و نزول باران ارتباط قائل باشد. لذا دعاي استسقاء حضرت سجاد(عليه السلام) را همه بخوانند چرا که ما هر چه داريم از اين ناله‌هاست و اينها را فراموش نکنيد و شهداي عزيزمان نيز با زمزمة ياحسين ياحسين(عليه السلام) اثر آن را عملاً ديدند.


منبع:باشگاه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین