عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح هدف گذاری دشمنان برای فتنه‌انگیزی در هیئت‌های مذهبی از مسئولان تشکل‌های مذهبی خواست مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش ولایی هیئات مذهبی و مداحان، با اشاره به فتنه‌انگیزی استکبار جهانی و تغییر شیوه نبرد جبهه کفر با اهل توحید، انسجام درون هیئتی را در چنین شرایط حساسی، ضروری دانست و تاکید کرد: هیئتی‌ها باید دست به دست هم بدهند تا هیئت‌های مذهبی منسجم و قوی تشکیل دهند و از بگومگوهایی که منجر به بی‌انضباطی و حاشیه‌سازی می‌شود پرهیز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از هیئت‌های مذهبی خواست نظم و انضباط را مورد توجه قرار دهند و از هر گونه اقداماتی که منجر به رقابت‌های ناسالم می‌شود پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی نباید اتفاقی بیفتد که دشمن بتواند از آن سوء‌استفاده کند. نباید حرف‌هایی در هیئت‌های مذهبی زده شود یا رفتاری دیده شود که موجب اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی شود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اسکندری تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم نسبت به تحریک‌کردن احساسات پیروان مذاهب اسلامی بسیار حساس هستند و همگان را نسبت به این کار منع کرده‌اند و این اقدم را حرام دانستند.

وی مردمی‌بودن را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین امتیاز هیئت‌های مذهبی ذکر کرد و گفت: هیئت مذهبی از روز اول با عشق و اخلاص و کمک‌های مردمی و علاقه مردم به مکتب اباعبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم کمک نقدی دولت به هیئت‌های مذهبی را یکی از آسیب‌های چند سال گذشته ذکر کرد و گفت: کمک نقدی دولت به هیئت‌های مذهبی بزرگ‌ترین خطر برای ادامه فعالیت مردمی و حیات تشکل‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری بیان داشت: البته این به معنای حمایت نکردن دولت از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی هیئت‌های مذهبی نیست بلکه دولت باید از طریق دستگاه‌های مربوطه، از این گونه فعالیت‌ها پشتیبانی و حمایت کند.

وی با بیان این که ظرفیت‌های ارزنده‌ای در هیئت‌های مذهبی وجود دارد که باید از آنها در راستای فعالیت‌های فرهنگی به کار گرفته شود، اظهار کرد: توجه به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و عزاداری برای حضرت سیدالشهدا علیه السلام علاوه بر این که اجر و پاداش اخروی دارد، زندگی دنیوی انسان را سامان می‌دهد و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مشارکت‌دادن جوانان در هیئت‌های مذهبی را مهم دانست و تاکید کرد: جوانان ما در معرض انبوهی از مسائل ضدارزشی و هجمه‌های فرهنگی از طریق امکانات و تجهیزات مختلف هستند و اگر این جوانان در محافل سوگواری سالم و بدون آسیب حضور پیدا کنند و در امور هیئت نیز مشارکت داده شوند از آسیب‌ها در امان می‌مانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تلاش برخی افراد برای استفاده ابزاری از هیئت‌های مذهبی را مورد اشاره قرار دارد و افزود: هیئت‌های مذهبی متعلق به امام حسین علیه السلام هستند و تنها یک محور می‌شناسند و آن هم مقام ولایت است.

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی باید چشم و گوششان به رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و در چارچوب اهداف ولایی و اسلامی به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خدمت کنند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین