عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری كنگره «نخستين حامی رسالت و بانوی فضيلت» در دهه فجر و به مناسبت هزار و پانصدمين سال ميلاد حضرت خديجه(س) خبر داد و افزود: اين اقدام در حمايت از پيامبر(ص) و امام هادی(ع) انجام می‌شود.

عقیق: علی اسماعيلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به انتفاضه‌ای كه در حمايت و صيانت از ساحت پيامبر اعظم(ص) و همچنين امام هادی(ع) در جهان اسلام به وجود آمد، به بررسی و تبيين وظايف اهل قلم و فرهنگ در عمق‌بخشی به اين خشم مقدس پرداخت.
 
وی با اعلام اينكه همه ما وظيفه داريم تا آنجا كه صدايمان می‌رسد به محكوميت اين اقدام غيرانسانی بپردازيم، اظهار كرد: همه اقشار جامعه از جمله اهالی فرهنگ و هنر، دانشگاهيان، فرهنگيان، ناشران و ... واكنش‌های مناسبی به اين اقدام ناپسند داشته‌اند كه البته بنای ما بر اين است كه اين حركت استمرار پيدا كند و توجه و كمك اهالی فكر و انديشه و صاحبان قلم می‌تواند در اين مسير ياری‌دهنده باشد.

اسماعيلی ادامه داد: اين موج محكوميت‌ها حداقل تا هفته وحدت بايد ادامه پيدا كند؛ چراكه در آن تاريخ، شور مجدد می‌يابد. البته تا به امروز اقدامات، تجمعات و بيانيه‌های خوبی منتشر و شده است و در آينده نيز ادامه خواهد يافت.

اسماعيلی: كنگره بين‌المللی امام علی النقی(ع)، كنگره شعر امام هادی(ع)، وبلاگ‌هايی كه در واكنش به اين اهانت در حوزه رسانه‌های ديجيتال به راه افتاد، از جمله اقدامات موثر و موفق در اين حوزه است كه البته همه اينها نبايد موجب شود كه ما از ادامه فعاليت در اين حوزه كوتاهی كنيم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به فعاليت‌های وزارت ارشاد در اين حوزه اشاره كرد و گفت: بنا داريم كه همايشی يك روزه برای حضرت خديجه(س) و به بهانه هزار و پانصدمين سال ميلاد ايشان در دهه فجر برپا كنيم.

وی ادامه داد: كار بسيار شايسته‌ای است كه در حوزه فرهنگ در حال انجام است و اميدواريم بتوانيم اين همايش را به عنوان «نخستين حامی رسالت و بانوی فضيلت»، در راستای تقدير هر چند ناقابل به محضر ايشان تقديم كنيم و بنده از همه نويسندگان، شاعران و صاحبان اثر در اين زمينه دعوت می‌كنم خود را برای حضور در اين همايش مبارك آماده كنند.


منبع: خبرگزاری ایکنا

کد خبرنگار 211007           


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین