عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
همایش «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» با هدف بیان نقش و تأثیر دعا و نیایش در اعتلای صلح توأم با عدالت بین پیروان ادیان در تهران برگزار می‌گردد.

عقیق:ایران اسلامی در زمینه ایجاد بستر لازم برای برپایی گفتگوی جهانی ادیان بسیار توانمند است چرا که در زمینه همزیستی ادیان توحیدی بر پایه فقه شیعی پیشینه‌ای درخشان دارد. جمهوری اسلامی با اتکا بر این توان برگرفته از فقه شیعی و تمدن غنی می‌تواند بستر مناسبی برای گفتگوی ادیان در عرصه بین‌المللی باشد.

صلح، عدالت، همزیستی و تعامل پیروان ادیان موضوعی است که پیامبران الهی همواره پیروان خود را بدان سفارش نموده‌اند مقام معظم رهبری (دام عزه) در این خصوص می‌فرمایند: «شعار صلح برای انسان‌ها شعار بسیار خوبی است، لیکن کافی نیست. باید در کنار شعار صلح، شعار عدالت هم وجود داشته باشد. امروز بشریت اسیر بی‌عدالتی است. قدرت‌های بزرگی وجود دارند که به ملت‌ها و اکثر بشریت ظلم می‌کنند. امروز پیام ادیان استقرار عدالت است، کما این‌که شعار و پیام اصلی حضرت موسی (ع) حضرت عیسی (ع) و پیامبر ما نیز همین بوده است

 



همواره یکی از بااهمیت‌ترین موضوعات مطرح در سطح جهان صلح بوده است. امنیت پایدار و صلح عادلانه در جهان جز با همزیستی ادیان توحیدی قابل‌دستیابی نیست.ازاین‌رو، صلح عادلانه جهانی در صورت اتکا بر پایه آموزه‌های اسلام و دیگر ادیان الهی می‌تواند بر جامعه بشری تأثیرگذار باشد.

همایش «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» باهدف بیان نقش و تأثیر دعا و نیایش در اعتلای صلح توأم با عدالت بین پیروان ادیان برگزار می‌گردد.

این همایش به همت وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان‌ ارتباطات‌ اسلامی، معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع‌)، دانشگاه ادیان و مذهب، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و موسسه راهبردی دیده‌بان در تاریخ 23 مهرماه ساعت 14.30 با حضور رهبران ادیان آسمانی در سالن شیخ بهائی مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌گردد.

 

منبع: مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین