عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
مداحی حاج جعفر عرب نژاد،حاج ابوالفضل بختیاری و حاج سید محمد جوادی در هیئت دربدران ابا عبدالله(ع)
یکی از برکات تقوا این است که آدم باتقوا زرنگ و باهوش است. و یکی از برکات نماز اول وقت این است که قوه تمرکز انسان را در مسائل دقیق زیاد می کند.

گزارش تصویری


عقیق:مراسم جشن عید سعید غدیر با حضور جمعی از محبین اهل بیت(ع) در هیئت دربدران اباعبدالله(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام افضلی سخنرانی کرد و در ادامه حاج جعفر عرب نژاد،حاج ابوالفضل بختیاری و حاج سید محمد جوادی ،حاج اکبر مالکی ، سهراب افشاری، امیرحسین محمودیان و تعداد دیگری از ذاکرین به مدح امیرالومنین(ع) پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام افضلی را بخوانید؛

_ خیلی جاها همین مال و اولاد اگر در مسیری غیر از مسیر اهل بیت باشد،اسباب دشمنی انسان را فراهم می کند.زمینه فتنه و دشمنی ایجاد می کند. شاید قریب به اتفاق افرادی که صاحب اموال دنیوی باشند خیلی چیزها را از دست داده اند.

_ امیرالمؤمنین می فرماید ما اگر به نعمتی دست پیدا کردید یک نعمت بهتر را از دست خواهید داد. رسم دنیا این است. دنیا برای ما محل استراحت نیست. اهل دنیا مانند سوارانی هستند که آنها را می برند و در خواب هستند. یک زمانی آنها بیدار می شوند و می گویند که به مقصد رسیده اید. خیلی از افراد در خواب غفلت هستند.

_ سرمایه و تمولی که در دنیا در اختیار شما قرار داده شده فقط برای یک مسیر مشخص و خاصی است. کفن جیب ندارد و قرار نیست با خود چیزی را همراه ببریم. در زمان مرگ باید این ها را رها کنیم. متأسفانه خیلی از افراد این را قبول ندارند و سفت و سخت به دنیا چسبیده اند و تمام فکر و ذکرشان مال دنیا می باشد.  

_ کسانی که در بند مال دنیا هستند و فکر و ذکرشان دنیا و مال دنیوی باشد شخصیتشان در همین حد می باشد. یکی از برکات تقوا این است که آدم باتقوا زرنگ و باهوش است. و یکی از برکات نماز اول وقت این است که قوه تمرکز انسان را در مسائل دقیق زیاد  می کند.

_  افرادی که در یک ساعت خاص یک فعل عبادی خاص را با یک صورت خاص انجام می دهند افرادی هستند که در مسائل می توانند متمرکز فکر کنند. و فقط به یک چیز فکر می کنند و تمرکز دارند. این از برکات نماز است. به همین دلیل افراد با ایمان کمتر دچار خسارت و  ضرر می شوند. اگر ضرر و خسارتی دیدند بدانید که از ایمانشان بهره کافی نبرده اند و یا راه را درست نرفته اند و به خطا رفته اند.

_ اگر محبت علی و اولاد علی در سینه ما بدرخشد زمان مرگ اسماء ایشان بر زبان جاری می شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین