عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اخلاص، تقویت ایمان، رشد علمی و آگاهی سیاسی و آشنایی با مسائل روز را از جمله نکات مورد تأکید دین و فرهنگ اسلام برشمرد که اهالی مسجد باید با ظرافت بیشتری به این موارد توجه کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، در همایش بزرگ "مهر ولایت" که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به این‌که «پیشرفت در کشورهای غربی با الگوی پیشرفت در کشور اسلامی تفاوت دارد» افزود: آن‌ها برای پیشرفت هزاران انسان را زیر پای خود له کردند و برای رسیدن به پیشرفت مورد ادعای خود، در جهان ظلم و ستم را بر ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده روا داشته‌اند.

وی با بیان این‌که «در قرآن کریم به دو نوع پیشرفت یکی پیشرفتی که انسان‌ها در آن به دنبال مطامع خود هستند، اشاره شده است» افزود: این پیشرفت در کشورهای غرب رایج است که امروز به رغم پیشرفت ظاهری، دچار عذاب شده و آن‌ها را تهدید می‌کند چراکه این نوع پیشرفت، پیشرفت منهای اخلاق، دین و محوریت خداوند است.

سلیمانی، پیشرفت دوم از منظر قرآن کریم را پیشرفت با پیوست ایمان، تقوا و توحید بیان کرد و توضیح داد: اگر این نوع پیشرفت حاصل شود به طور قطع انسان به سوی سعادت دنیا و آخرت رهنمون می‌شود و این پیشرفت نعمتی ماندگار است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره به اثرگذاری نقش کانون‌های مساجد در فعالیت‌های فرهنگی به تحلیل شبکه رادیو فردا مبنی بر اینکه برای تهاجم فرهنگی در ایران سه مانع روحانیت، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی همین سه مساله را در نقطه مقابل حرکت دشمن مورد تاکید قرار دادند.

وی مدیریت یکپارچه در مساجد را در گرو همکاری و تعامل این سه عنصر محوری ذکر کرد و توضیح داد: این سه محور باید به عنوان بازوان فرهنگی مسجد، تلاش خود را در جذب جوانان و نوجوانان به خوبی ایفا کنند.

سلیمانی، اخلاص، تقویت ایمان، رشد علمی و آگاهی سیاسی و آشنایی با مسائل روز را از جمله نکات مورد تأکید دین و فرهنگ اسلام برشمرد که اهالی مسجد باید با ظرافت بیشتری به این موارد توجه کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یادآور شد: برای خودسازی و جلوگیری از توطئه‌های دشمنان باید خود را به تربیت ایمانی، رشد علمی و آگاهی سیاسی مجهز کنیم و در این زمینه قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم(ص) ائمه اطهار(ع) و بزرگان انقلاب اسلامی بهترین الگو هستند.

وی با اشاره به این‌که «انس با قرآن کریم یکی از نشانه‌های مومن است» بیان کرد: اگر از این منبع نور و آگاهی فاصله بگیریم به طور قطع دچار خسران خواهیم شد و امروز باید در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به سمت جامعه قرآنی حرکت کنیم.

وی، پیوند با ولایت را یکی دیگر از راه‌های تقویت جامعه اسلامی برشمرد و افزود: پیوند و ارتباط با ولایت سرمایه اصلی نظام اسلامی است و در این عرصه نباید مسیر را گم کنیم، بلکه باید با اتصال با ولایت بر تقویت ایمان، علم و بصیرت خود روزبه روز بیافزاییم.

 


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین