عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
مداحی حاج حسین هوشیار و حاج مهدی سلحشور در مهدیه تهران
گروه های افراطی که امروز به مسلمانان جهان ظلم می کنند از فرزندان همان گروه بن العباس هستند. چون آنها هم می خواستند که از قبر امیرالمؤمنین و سیدالشهدا هیچ اثری نماند.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم جشن عید سعید غدیر با حضور محبان امیرالمؤمنین و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین غروی و مدیحه خوانی حاج حسین هوشیار و حاج مهدی سلحشور در مهدیه تهران برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام غروی را بخوانید؛

_ متوکل عباسی از خلفای ظالم بنی عباس است که آب به تربت سیدالشهدا انداخت.دستور داد هر کس که به زیارت امام حسین برود دست راستش را باید بدهد. یکی دیگر از خلفای ظالم، معتصم عباسی بود.در این شرایط سخت امام هادی زندگی می کردند که دفاع از تشیع بسیار سخت بود. یکی از شاگردان امام هادی ابن سکیت بود که ادیب بزرگ و قهرمان ادبیات عرب بود.

_ گروه های افراطی که امروز به مسلمانان جهان ظلم می کنند از فرزندان همان گروه بن العباس هستند. چون آنها هم می خواستند که از قبر امیرالمؤمنین و سیدالشهدا هیچ اثری نماند. این گروه ها هم این را می خواهند.

_ امام هادی و امام عسکری در پادگان تحت نظر بودند و به همین دلیل به ایشان امامین عسکریین می گویند. ایشان همیشه تحت نظر بودند. مأموران مخفی از طرف حکومت بن العباس در خانه امام در جلسات شرکت می کردند. در این شرایط امام هادی فرمودند که شیعه چهار عید بزرگ دارد عید فطر، عید قربان، روزهای جمعه و چهارمین عید غدیر خم است. این حرف امام هادی در فضای آن روز بسیار سنگین بوده است.

_ غدیر جایی برکه مانند بوده که آب کمی در آنجا حرکت می کرد. به آن محیط غدیر می گفتند، جریان امامت و رهبری امیرالمؤمنین چون در آنجا رخ داده به اسم غدیر گفته شده است.

_ مرحوم علامه امینی در الغدیر 110 عالم سنی ، را در زمان پیامبر نام برده که غدیر را شاهد بودند و از هشتاد و چهار نفر از تابعین که پیامبر را ندیدند و صحابه پیامبر را درک کردند،نام برده که غدیر را تأیید کرده اند. با این اسناد غدیر به تواتر رسیده است را کسی نمی تواند آن را رد کند.

_ خداوند توسط جبرئیل به پیامبر در روز غدیر وحی فرموده که باید علی را به مردم معرفی کند و رهبری علی را به مردم ابلاغ کند که اگر این کار را نکند بیست و سه سال کار بیهوده انجام داده است. غدیر غطمت بزرگی دارد تا جایی که امام رضا فرمود من به عنوان امام هشتم نمی توانم عظمت غدیر را بیان کنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین